David – Czy zostałeś popchnięty do chrześcijaństwa zanim sam mogłeś zdecydować?
Credo Mutwa -Tak, tak było. Zanim moja matka i ojciec rozstali się, moja matka mnie urodziła. I przez długi czas cierpiałem jako dziecko ponieważ urodziłem się nieślubnie. Byłem nazywany bękartem, nie miałem praw jako istota ludzka. Prawo Zulusów w tamtych czasach było bardzo, bardzo proste w stosunku do nieślubnych dzieci. Moja matka cierpiała, była często bita przez inne dziewczęta z wioski. I ja też cierpiałem, innym dzieciom z wioski zakazywano bawić się ze mną i musiałem paść bydło w buszu sam. I tam przydarzyło mi się wiele dziwnych rzeczy, które jednakże nie są w tej chwili ważne.
I kiedy miałem 7 lat do wioski mojego dziadka przybył brat mojego ojca i spytał czy może mnie stamtąd zabrać. I mój dziadek powiedział: Nic nie sprawi mi większej przyjemności, niż usunięcie tego bękarta z mojego domu, jest hańbą dla mojej rodziny. Więc zostałem zabrany przez brata mojego ojca na południe od Natalu, gdzie zostałem ochrzczony jako katolik. I niedorzeczne imię Credo zostało mi nadane, imię którego nienawidziłem bardzo, nawet do dziś. Dorastałem jako katolik i wszyscy byli katolikami w naszym domu tak, jak jest nimi większość ludzi w Natalu. I wtedy, pewnego dnia po tym jak opuściliśmy Natal, mój ojciec opuścił kościół katolicki. I przyjął jedną z najgorszych gałęzi religii chrześcijańskiej jaką możesz znaleźć. Mój ojciec zaczął podążać za naukami amerykańskiej kobiety nazwiskiem Mary Baker Eddy. Była liderką Kościoła Chrześcijańskich Nauk, zgodnie z naukami Kościoła Chrześcijańskich Nauk nie możesz brać żadnych leków. Bez względu na okoliczności, nieważne jak poważnie jesteś chory i cierpieliśmy przez lata. Moje przyrodnie siostry i przyrodni bracia i ja, chorowaliśmy i nie pozwalano nam brać żadnych leków. Cierpieliśmy już wcześniej pod kościołem katolickim, gdy musieliśmy się spowiadać z grzechów w każdy weekend księdzu, którego ledwo było widać. Czasami było to tak niedorzeczne, że często tworzyliśmy grzechy wbrew sobie, których nie popełniliśmy, by zadowolić katolickiego księdza. A teraz cierpieliśmy pod naukami Mary Baker Eddy, naukami które jak widzę to teraz jako dorosły, człowiek były samą esencją najczystszych bzdur. Wtedy po wielkiej chorobie w 1937, w czasie tej wielkiej choroby zostałem zabrany z powrotem do ziemi Zulusów przez brata mojego ojca Ando. I tam zostałem uleczony przez człowieka, pod warunkiem, że będę słuchał go ślepo, czyli mojego dziadka, ojca mojej matki. Po tym zacząłem widzieć jak wielką wiedzę posiadali czarni ludzie, zacząłem widzieć, że misjonarze faktycznie nas oszukują. Że uczyli nas w szkołach kłamstw o naszym ludzie i wtedy pewnego dnia wpakowałem się w poważne kłopoty. Byłem już wtedy malującym artystą, malowałem obrazy dla szkoły misyjnej. I popełniłem błąd przedstawiając Dziewicę Marię jako kobietę Zulusów na podstawie twarzy mojej matki. I sportretowałem Jezusa jako chłopca Zulusów i za to zostałem wychłostany i wydalony ze szkoły. Z tego powodu zostałem wychłostany nie tylko przez białych misjonarzy, zostałem też wychłostany przez czarnych nauczycieli, którzy oskarżyli mnie o obrazę Jezusa Chrystusa za namalowanie go jako czarnego. Więc może pan zobaczyć ciągłe umysłowe zamieszanie, w którym żyli nasi ludzie. Mężczyzna chłoszcze chłopca za namalowanie Chrystusa jako czarnego człowieka i mówi, że przez poczernienie twarzy Chrystusa ten chłopak popełnił bluźnierstwo.
David – Więc wiesz Credo jak łatwe jest kontrolowanie świata przez paru, kiedy reszta oddaje im swoje umysły.
Credo Mutwa -Tak proszę pana, ale musi pan zrozumieć jedno panie David Icke. My istoty ludzkie jesteśmy słabymi stworzeniami, padamy ofiarą złej pomocy, padamy ofiarą czasem bezimiennego strachu. I tutaj atakują nas Siły Ciemności, nasze obawy, strach i niepewności. Wielu czarnych ludzi łatwo nawróciło się na chrześcijaństwo, kiedy ludzie zostali dotknięci wojnami. Widzi pan, podczas wielkich wojen Zulusów w Natalu tysiące czarnych mężczyzn i kobiet zwykło uciekać z ziem Zulusów do Ndebe. Gdzie wielkie obozy dla uchodźców, większe niż cokolwiek co widziano |kiedykolwiek w Afryce wkrótce rozkwitły. Te obozy dla uchodźców były żyznym gruntem dla operacji chrześcijańskich misjonarzy. Te obozy dla uchodźców były miejscem, gdzie poszukujący na własną rękę misjonarz był pewien, że wyjdzie z kilkoma setkami nawróconych.
David – Credo, wszystkie te metody o których tutaj mówiliśmy możemy połączyć z tym nieprzerwanym strumieniem, który wyszedł z Londynu.
Następnym głównym strumieniem, na który chciałbym spojrzeć, jest ten Cecila Rhodesa i brytyjskich spółek południowoafrykańskich, które z tego co widziałem najbardziej zmieniły strukturę ekonomii i życia w Afryce Płd., co z nim w tamtym czasie?
Credo Mutwa – Wiele, wiele historii opowiedziano o Cecilu Rhodesie, wiele, wiele, wiele historii i pewnego dnia, rozbawię cię jedną z nich. Cecil Rhodes był dziwnym człowiekiem i jak wszyscy wielcy ludzie był dziwną mieszaniną wielkiej gwałtowności i miłosierdzia. Cecil Rhodes poszukiwał wiedzy i zwykł robić wiele rzeczy dla tych czarnych, którzy dawali mu wiedzę której szukał. Po pierwsze Cecil Rhodes był zainteresowany legendami, które słyszał o Afryce i Afrykanach, chciał wiedzieć gdzie nasi ludzie zwykli kopać minerały. I jego ludzie zwykli podróżować z wioski plemiennej do wioski wożąc tanie koce, laski podróżne i zagłówki. By przekupić ludzi z plemion by pokazali mu, gdzie były kopalnie, gdzie były starożytne afrykańskie kopalnie. W rzeczy samej mogę panu powiedzieć, że wiele z depozytów minerałów które są w Afryce Płd, od diamentów Kimbaly na Przylądku do pól węglowych Natalu, po kopalnie złota Windwaters i w kraju znanym obecnie jako Zimbabwe. Wszystkie te depozyty minerałów zostały wskazane Rhodesowi i jego ludziom przez Afrykanów. Afrykanie byli gotowi zrobić wszystko byle tylko zaimponować temu |dziwnemu białemu człowiekowi. Cecil Rhodes uśmiechał się bardzo często. Zwłaszcza zanim wydał rozkaz zmasakrowania całego plemienia. Cecil Rhodes musiał wiedzieć jak bardzo szanują człowieka który pogodził dwie ścierające się frakcje. I jest jedna zdumiewająca rzecz. Kiedy napotykał czarnych, którzy zadawali mu pytania Cecil Rhodes zaprzeczał iż jest liderem białych ludzi w np. Rodezji. Zachowywał się jakby był stroną trzecią, jak człowiek, który zamierzał pogodzić czarnych i białych i powstrzymać konflikty między nimi. I dopóki nie zmarł Cecil Rhodes był znany wśród ludu Matabele jako MULA MULA NGUZI – dzielny który rozdzielił dwa ścierające się byki. Pewnego razu Cecil Rhodes wybrał się do bardzo świętego miejsca, grupy wzgórz zwanej NDABAZENDUNA. I tam pod drzewem, którego szczątki widać do dziś Cecil Rhodes usiadł z grupą starszyzny Matabele. I przekonał ich by powstrzymali działania wojenne przeciw imperium brytyjskiemu.
David – Jak zmanipulował plemiona Afryki by zdobyć prawa do tych wszystkich minerałów, które są teraz skonsolidowanymi polami złota, diamentów De Beers i angloamerykanów?
Credo Mutwa -Cecil Rhodes zwykł wchodzić kompletnie bez strachu pomiędzy ludzi Matabele i zwykł im mówić by atakowali lud Maszona, których nazywał psami. I w ten sposób Cecil Rhodes powodował wojny pomiędzy czarnymi, w które wtedy wkraczał jako rozjemca. Cecil Rhodes zbudował poważną zawiść pomiędzy Matabele i Maszona, rozgrywał Matabele przeciwko Maszona i tak samo było z innymi. Tym co było dziwne w Rhodesie i czego nie ujawniono w wielu książkach o nim było to, że, Cecil Rhodes był badaczem najgłębszych tajemnic Afryki, zaprzyjaźnił się z uzdrowicielami, z szamanami i brał udział w ich rytuałach. I przez nich dowiedział się o wielu sekretach i świętych miejscach, które można było znaleźć w kraju noszącym teraz jego imię – Rodezja (Mozambik). I jednym ze świętych miejsc, o których się dowiedział były te wzgórza, na których zboczach są wielkie otoczaki czyli GÓRY MATOBO – Góry Wielkich Otoczaków. Tam Rhodes dowiedział się, że najpotężniejsi królowie ludów Maszona i Makaranga są pochowani. I zadeklarował, że po śmierci on też powinien być tam pochowany.
David – Czy nie ma to związku z legendami i|historiami o Chitauri i Reptilianach?
Credo Mutwa -Tak proszę pana. Góry Matobo są uważane nawet dziś za jedno z miejsc na Ziemi gdzie Chitauri są często widywani i często lądują w swoich statkach. I jest coś więcej oprócz tego, dużo więcej. Cecil Rhodes kazał się pochować ponad grobem o wiele starszego lidera i o wiele większego człowieka niż on sam. Powiedziano nam, że pierwszy Monomotapa, daleki przodek mej ciotki Mai, NIATSIMBI MOTOTA zmarł i został pochowany w Górach Matobo. I Cecil Rhodes odkrył miejsce gdzie leży pochowany Niatsimbi i rozkazał by go pochować na wyższym terenie niż Niatsimbi. I robiąc tak pokazał ludom Maszona i Matabele po śmierci, że on – John Rhodes o wiele przewyższał Niatsimbi Motota.
David – Jaki był wpływ Rhodesa na stworzenie kopalń i całych podstaw nawet dzisiejszej południowoafrykańskiej ekonomii? Jak wpłynęło to na ludzi w znaczeniu| kontroli ich i ich przeznaczenia?
Credo Mutwa -Po pierwsze nasi ludzie całkowicie zignorowali duże operacje wydobywcze, które zaczęły wkrótce mieć miejsce w ich kraju. Nasi ludzie byli szczęśliwi zostając w swych rodzinnych wioskach ale nowe prawa zostały ustanowione przez rząd kolonialny w Natalu. Każdy zdolny do pracy mężczyzna był zmuszony przejść pieszo odległy dystans by pracować za głodowe stawki na polach diamentowych Kimbaly. Wiele, wiele historii powiedziano o dzielnych czarnych mężczyznach i kobietach, którzy udali się do Kimbaly. Pracować w mieście Kimbaly pośród wszelkich rodzajów chorób, korupcji i przemocy i również, by pracować w Wielkiej Dziurze Kimbaly. Dziurze w której miejscu było wcześniej jedno z najświętszych wzgórz znanych naszemu ludowi w tamtej części Afryki Płd.
Cecil Rhodes i jego ludzie zrobili wiele, by zdestabilizować życie czarnych rodzin w Natalu i w innych miejscach zamieszkanych przez czarnych ludzi. Zmusił lokalnych wodzów by płacili podatek, oni i ich następcy. Zmusił wodzów by posyłali swych synów, i synów swoich ludzi do pracy na diamentowych polach. Powiedział im, że jeśli odmówią wezwie żołnierzy z Anglii by zniszczyli ich wszystkich. Żądano teraz podatku od naszych ludzi nie w bydle jak było to wcześniej ale w złotych suwerenach. Więc młody człowiek musiał zostawić dom swojego ojca i iść pieszo przez Góry Smocze, przejść wielki dystans do Kimbaly, gdzie pracował za jednego złotego suwerena rocznie, którego zwracał swojemu wodzowi, który z kolei wódz zwracał go władzom kolonialnym jako podatek.