Zaloguj się
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  
Dzisiaj jest 13 sie 2020, 3:31

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 04 kwie 2010, 19:28 
Offline
Master Elect of Nine * 9th Degree
Master Elect of Nine * 9th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2010, 15:04
Posty: 362
Płeć: mężczyzna
anastazja pisze:
cudownie, że w moim mieście nie powstała jeszcze żadna tego typu siecio-śmieciówka jak McDnald, a te które były to szczęśliwie upadły. Ludzie u nas niebogaci, ale mądrzy i gospodarni. :D


W mieście "święta kwiatów, owoców i warzyw" nie może być tak żeby stał makszit na makszicie ;)

_________________
"Słońce grzało tak rozkosznie, a kamień na którym siedział od dłuższego czasu, był tak przyjemnie ciepły, że Puchatek już sobie postanowił, że przez całą resztę poranka będzie siedział pośrodku strumyka i cieszył się z tego, że jest Puchatkiem."



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 

UDOSTĘPNIJ:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

: 04 kwie 2010, 19:28 
Offline
VIP Member
Awatar

Rejestracja: 17 kwie 2009, 22:37
Posty: 10000
Lokalizacja: PL



Na górę
   
 
 
Post: 05 kwie 2010, 21:14 
Offline
Sublime Master Elect * 11th Degree
Sublime Master Elect * 11th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2009, 20:24
Posty: 581
Lokalizacja: Maryjenburg
Płeć: mężczyzna
W moim niestety makszit zawojował rozsądek Włodarzy - reszty dzieła dokona Stonka i inne pijawy obcych korporacji..



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 07 cze 2010, 20:00 
Offline
Provost and Judge * 7th Degree
Provost and Judge * 7th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2009, 21:32
Posty: 154
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Nie sądzę, żeby ktoś z nas się tam jeszcze żywił, ale na wszelki wypadek.. ku przestrodze:

Cytuj:
McDonald's wycofuje z amerykańskiego rynku 12 mln szklanek reklamujących trzecią część "Shreka". Powodem wycofania mają być wzory zawierające toksyczny pierwiastek kadm

McDonald's apeluje o natychmiastowe zaprzestanie używania szklanek dostępnych w sprzedaży od 21 maja do początku czerwca. Podczas tego okresu sprzedanych zostało 7 mln szklanek, kolejne 5 mln zostało wycofanych ze sklepów lub magazynów.

Szklanki dostępne były w czterech różnych wzorach przedstawiających głównych bohaterów filmu animowanego, sprzedawanych uprzednio za 2 dol.

O wycofaniu szklanek poinformowała amerykańska komisja bezpieczeństwa dóbr konsumpcyjnych (CPSC) i ostrzegła tych, którzy już je nabyli, by natychmiast przestali ich używać.

Komisja obawia się, że dzieci mogą w czasie używania szklanek przenieść trujący pierwiastek do organizmu.

Pierwiastek używany był do tworzenia czerwonej i żółtej farby - poinformował Bill Whitman, rzecznik McDonald's w USA.

Kadm jest jednym z czynników rakotwórczych i może być przyczyną zmiękczenia kości oraz poważnych problemów z nerkami. Oddziałuje też niekorzystnie na układ krążenia. Ostre, śmiertelne zatrucia kadmem występują po spożyciu od 350 do 3500 mg kadmu. Czas połowicznej eliminacji kadmu z nerek wynosi 15 lat. Oznacza to, że po 15 latach od zaprzestania podawania kadmu jego stężenie w nerkach zmniejszy się o połowę.


http://wyborcza.pl/1,75248,7971976,McDonald_s_wycofuje_trujace_szklanki_ze_Shrekiem.html



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 17 sie 2010, 13:02 
Offline
Secret Master * 4th Degree
Secret Master * 4th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 19:46
Posty: 37
Dlaczego frytki McDonald's są tak smaczne?

Fast food to cichy zabójca. Sprawdź, jakie substancje znajdują się w popularnym jedzeniu. Z pewnością nie są to witaminy...

Wydrukuj ten tekst i daj do poczytania tym którzy nie maja dostępu do Internetu. Tego nigdy nie przeczytasz w Polskiej prasie pozostającej pod kontrola zachodnich korporacji, jak np. Gazeta Wyborcza Michnika.

Fragmenty książki amerykańskiego autora Erica Schlossera "Fast Food Nation" ("Naród fast foodów"). Artykuł ukazał się w bostońskim miesięczniku "The Atlantic Monthly", numerze ze stycznia 2001. Wkrótce po ukazaniu się, został on zdjęty z witryny internetowej miesięcznika. Książka była przez cały rok na liście bestsellerów gazety The New York Times.

Od tlumacza: Za smacznie i niewinnie wyglądającą żywnością McDonald's kryje sie zaawansowana do niewiarygodnego poziomu nauka, technologia, oraz marketing adresowany głównie do dzieci. Ci, którzy bezkrytycznie połykają korporacyjna propagandę McDonald's (przedstawiającą ich produkty jako dobre, a ich przybytki za wyśmienite miejsca spędzenia w gronie rodzinnym wolnego czasu), powinni zapiać pasy bezpieczeństwa. Mają oni tutaj unikalną okazję dowiedzenia się dużo więcej niż McDonald's chce swoim klientom ujawniać. Smacznego.

"Smażenie frytek było dla mnie prawie święte" - napisał w swojej autobiografii Ray Kroc, jeden z założycieli McDonald's. - "Przygotowanie było rygorystycznie powtarzanym rytuałem." Podczas wczesnych lat sieci McDonald's frytki były robione od zera każdego dnia. Ziemniaki typu Russet Burbanks były obierane, cięte na paski i smażone w kuchniach McDonald's. W połowie lat sześćdziesiątych, czyli kiedy sieć rozrosła się na całą Amerykę, postanowiono obniżyć koszta, zredukować ilość dostawców i sprawić, żeby frytki smakowały tak samo w każdym punkcie sieci.

McDonald's zaczął przerzucać się na mrożone frytki w 1966 roku i niewielu klientów zauważyło różnicę. Mimo to zmiana miała ogromny wpływ na rolnictwo i dietę Ameryki. Powszechna żywność została zamieniona na zaawansowany technicznie towar przemysłowy. Obecnie frytki McDonald's pochodzą z wielkich fabryk, które mogą obrać, pokroić, usmażyć i zamrozić milion kilogramów ziemniaków każdego dnia. Szybka ekspansja McDoanld's oraz popularność ich tanich, masowo produkowanych frytek zmieniła styl odżywiania się Amerykanów. W 1960 roku Amerykanie konsumowali średnio około 40 kg świeżych ziemniaków i 2 kg mrożonych frytek. W roku 2000 konsumowali oni średnio około 25 kg świeżych i 15 kg mrożonych frytek. Dzisiaj McDonald's jest największym kupcem ziemniaków w USA.

Smak frytek McDonald's odegrał ważną rolę w sukcesie tej sieci. Frytki przynoszą większy profit niż hamburgery i chwalone są przez klientów, konkurencję, a nawet krytyków. Ich wyróżniający się smak nie pochodzi jednak od rodzaju ziemniaków, które McDonald's kupuje, technologii, jakiej używa, czy urządzeń, które je smażą. Inne sieci również używają ziemniaków Russet Burbanks, kupują frytki od tych samych wielkich dostawców i mają podobne urządzenia w swoich kuchniach. Smak frytki jest w większości wyznaczony rodzajem używanego oleju. Przez dekady McDonald's smażył swoje frytki w mieszance oleju z nasion bawełny i 93% tłuszczu wołowego. Mieszanka dawała frytkom unikalny smak oraz więcej szkodliwego tłuszczu w każdym gramie produktu..

W roku 1990, pod ciężarem krytyki cholesterolu we frytkach, McDonald's przerzucił się na olej czysto warzywny. To jednak stworzyło kłopot: jak zrobić frytki, które smakują jak wołowina, ale bez smażenia ich w tłuszczu wołowym? Spojrzenie na składniki we frytkach McDonald's sugeruje, jak ten problem rozwiązano. Na końcu listy składników jest niepozorne, a mimo to wyglądające tajemniczo określenie: "smak naturalny" (natural flavor). Ten składnik pomaga wytłumaczyć nie tylko to, dlaczego frytki smakują tak dobrze, ale dlaczego większość szybkiej żywności (w rzeczy samej - większość żywności jaką je Ameryka) smakuje tak, jak smakuje.

Otwórz swoją lodówkę, zamrażalnik, spiżarnię - i spójrz na opakowania swojej żywności. Znajdziesz "naturalny smak" lub "sztuczny smak" na prawie każdej liście składników. Podobieństwa pomiędzy tymi dwiema szerokimi kategoriami są daleko bardziej znaczące niż różnice. Oba są dodatkami uzyskanymi przez człowieka, które nadają większości żywności określony smak. Ludzie na ogół kupują konkretną żywność po raz pierwszy ze względu na jej opakowanie lub wygląd. Smak na ogół decyduje o tym, czy kupią ją ponownie. Około 90% pieniędzy, jakie Amerykanie obecnie wydają na żywność przypada na żywność technologicznie przetwarzaną. Techniki puszkowania, mrożenia i odwadniania, używane przy przerabianiu, niszczą większość smaku żywności. W ten sposób w USA powstał wielki przemysł, mający na celu uczynienie żywności bardziej apetyczną. Bez tego przemysłu smakowego dzisiejsza szybka żywność po prostu nie istniałaby. Nazwy przodujących amerykańskich sieci szybkiej żywności, jak McDonald's czy Burger King, wrosły nie tylko w amerykańską rzeczywistość, ale stały się też niezwykle popularne na całym świecie. Mimo tego, niewielu jest w stanie wskazać przedsiębiorstwa, które produkują smaki dla szybkiej żywności.

Przemysł smakowy jest okryty wielką tajemnicą. Wiodące firmy nie chcą ujawnić dokładnych receptur składników smakowych, ani też wskazać swoich klientów. Tajemnica jest uznawana za sprawę fundamentalną, mającą chronić reputację lubianych marek. Ma to służyć temu, aby sieci szybkiej żywności mogły nadal utrzymywać społeczeństwo w przekonaniu, że smak żywności którą sprzedają pochodzi z ich własnych kuchni, a nie z odległych fabryk prowadzonych przez inne firmy. Frytki McDonald's są jednym z niezliczonych rodzajów żywności, których smak jest tylko częścią skomplikowanego procesu produkcji. W rzeczywistości wygląd i smak tego co dzisiaj jemy jest złudą, i to celowo.
Korytarz smakowy

Na trasie autostrady New Jersey Turnpike znajduje się serce przemysłu smakowego. Korytarz, w którym aż roi się od rafinerii i fabryk chemicznych. International Flavors & Fragrances (IFF), największa tego typu firma na świecie, ma fabrykę przy wyjeździe numer 8A w Dayton w New Jersey. Givaudan, druga największa na świecie firma smakowa, ma z kolei swoją fabrykę w położonym po sąsiedzku East Hanover. Haarmann & Reimer, największa niemiecka firma, posiada fabrykę w Teteboro - w cieniu Manhattanu, podobnie zresztą jak Tagasako, największa japońska firma smakowa. Flavor Dynamics posiada fabrykę w South Plainfield, a Frutarom zadomowiło się w North Bergen, na wysokości górnego Manhattanu. Elan Chemical jest zlokalizowany w Newark (w sąsiedztwie lądujących niedaleko samolotów z Polski - MK). Tuzin firm produkuje smaki w korytarzu pomiędzy Teaneck a South Brunswick. To właśnie w tym regionie wytwarzane jest około 2/3 dodatków smakowych sprzedawanych w USA.

Fabryka IFF w Dayton to wielki, jasnobłękitny budynek ze współczesnym kompleksem biur, dołączonym z przodu. Jest położona w rejonie fabrycznym, niedaleko fabryki plastików niemieckiego koncernu chemicznego BASF, a także fabryki Jolly French Toast i fabryki, która produkuje kosmetyki marki Liz Claiborne. Tuziny ciężarówek parkowały przy rampie IFF tego popołudnia kiedy złożyłem tam wizytę, a z otworów wentylacyjnych na dachu unosiła się cienka chmura pary. Przed wejściem do fabryki podpisałem formularz mówiący o zakazie ujawniania nazw marek żywności, w których wykorzystane są smaki produkowane przez IFF. Miejsce przypominało mi fabrykę czekolady. W korytarzach unosiły się cudowne zapachy. Mężczyźni i kobiety w schludnych, białych fartuchach entuzjastycznie zajmowali się swoimi zadaniami, a na laboratoryjnych stołach i półkach stały setki małych butelek. Butelki te zawierały silne, ale wrażliwe na światło chemikalia smakowe. Chroniły je przed światłem brązowe szkło i szczelne nakrętki. Długie nazwy chemiczne na małych, białych nalepkach były dla mnie tak tajemnicze jak średniowieczna łacina. Owe substancje o dziwnie brzmiących nazwach będą zmieszane i przelane, a następnie zamienione w nowe substancje, niczym magiczne eliksiry.

Nie zostałem zaproszony do części fabryki IFF, gdzie odbywa się proces produkcyjny. Obawiano się, że mógłbym odkryć tajemnice handlowe. W zamian zwiedziłem różne laboratoria i kuchnie, gdzie smaki dobrze znanych marek są testowane lub poprawiane, i gdzie od podstaw tworzone są zupełnie nowe smaki. "Laboratorium przekąsek" jest odpowiedzialne za smak płatków ziemniaczanych i kukurydzianych, chlebów, krakersów i żywności dla zwierząt. "Laboratorium konfekcyjne" wymyśla smaki lodów, ciastek, cukierków, past do zębów, płynów do płukania jamy ustnej i leków żołądkowych. Wszędzie, gdziekolwiek się zwróciłem, widziałem znane i szeroko reklamowane produkty, leżące na biurkach i półkach laboratoryjnych. Laboratorium płynów było pełne jasnokolorowych cieczy w przejrzystych butelkach. Wychodzą stąd m.in. smaki dla popularnych napojów, herbat, win i napojów winopodobnych, naturalnych soków, organicznych napojów z soi i piw. W jednej z kuchni spotkałem schludnego technologa żywności, mężczyznę w średnim wieku z eleganckim krawatem pod czystym fartuchem, który uważnie przygotowywał partie ciastek z białą polewą i różowo-białymi kropkami. W innej kuchni widziałem piec do pizzy, grill, maszynę do robienia napojów mlecznych typu milk shake i maszynę do smażenia frytek - identyczne z tymi, które widziałem w niezliczonych barach szybkiej żywności (McDonald's etc.).

IFF, poza tym że jest najwększą na ?wiecie firmą smakową, produkuje także zapachy dla sześciu z dziesięciu najlepiej sprzedawanych w USA perfum, w tym: Estée Lauder - Beautiful, Clinique - Happy, Lancôme - Trésor oraz Calvin Klein - Eternity. Firma produkuje również zapachy dla produktów domowych (m.in. dezodoranty, płyny do naczyń, mydła, szampony, politury do mebli i podłóg). Tworzenie tych wszystkich aromatów opiera się w praktyce na tej samej zasadzie - odpowiedniej manipulacji lotnymi chemikaliami. Tajemnica kryjąca się za zapachami Twojego kremu do golenia jest dokładnie taka sama jak ta, która decyduje o smaku kolacji z zamrażarki supermarketu.
Naturalne i sztuczne

Naukowcy uważają, że ludzie nabyli zmysł smaku, aby mógł on chronić ich przed zatruciami. Jadalne rośliny na ogół smakują słodko, szkodliwe raczej cierpko.

Kubki smakowe na naszych językach mogą rozpoznać obecność paru podstawowych smaków, w tym słodkiego, kwaśnego, pikantnego, słonego, cierpkiego i umami - smaku odkrytego przez japońskich naukowców, który jest wyzwalany przez aminokwasy w żywności takiej, jak mięso, ryby, grzyby, ziemniaki i chwasty morskie. Jednak czujniki smaku na języku mają ograniczone możliwości w porównaniu ze systemem węchowym człowieka, który może wykryć tysiące różnych chemicznych aromatów. Czym jest odczuwany przez nas smak? - Jest głównie zapachem gazów, które są uwalniane przez substancje chemiczne, które właśnie włożyłeś do ust. To właśnie aromat żywności może w 90-ciu % być odpowiedzialny za jej smak.

Akt picia, ssania czy żucia substancji uwalnia gazy lotne. Przedostają się one z jamy ustnej i nosa (albo drogą z tyłu jamy ustnej) do cienkiej warstwy komórek nerwowych, nazywanych olfactory epithelium, zlokalizowanych u podstawy Twojego nosa, pomiędzy oczami. Twój mózg łączy złożone sygnały zapachu pochodzące z nabłonka węchowego (olfactory epithelium) z prostymi sygnałami smaku z Twojego języka, wyznacza smak dla tego co jest w Twojej jamie ustnej i decyduje dalej, czy jest to to, co nadaje się do jedzenia.

Preferencje żywieniowe człowieka, podobnie jak charakter, są formowane w paru pierwszych latach życia poprzez proces socjalizacji. Noworodki od urodzenia preferują słodkie smaki i odrzucają cierpkie. Starsze dzieci można nauczyć, aby polubiły żywność pikantną, zwyczajną zdrową żywność albo szybką żywność - w zależności od tego, co jedzą ludzie wokół nich. Ludzki zmysł zapachu nie jest jeszcze w pełni zbadany. Wiemy jednak, że jest on bardzo uzależniony od czynników psychologicznych i oczekiwań. Umysł celowo koncentruje się tylko na niektórych aromatach które nas otaczają, a odrzuca zdecydowaną większość. Ludzie mogą wychowywać się w przyzwyczajeniu do nieprzyjemnych albo miłych zapachów. Mogą też przestać zauważać co i kiedy im przeszkadzało. Zapach i pamięć są ze sobą połączone. Zapach może niespodziewanie wydobyć z naszej pamięci dawno zapomnianą sytuację. Zapachy żywności z dzieciństwa pozostawiają trwały ślad i dorośli często powracają do nich, nie zawsze wiedząc dlaczego tak się dzieje. Ta żywność, której wspomnienie do nas powraca, staje się źródłem zadowolenia i poczucia bezpieczeństwa. Jest to fakt, który sieci szybkiej żywności skrupulatnie wykorzystują. Wspomnienie Happy Meals z dzieciństwa, które są podawane z frytkami, może przekładać się na częste wizyty w McDonald's w dorosłości. Średnio, Amerykanie jedzą obecnie frytki około 4 razy w tygodniu.

Ludzkie pożądanie smaku było w większości przypadków nie docenianą i nie zbadaną siłą w historii. Przez milenia imperia były budowane, nieznane lądy podbijane, a wielkie religie i filozofie zmienione na zawsze - a wszystko to przez handel przyprawami. W 1492 roku Krzysztof Kolumb wyruszył na poszukiwanie przypraw. Dzisiaj wpływ smaku na rynki światowe jest nie mniej skuteczny. Wzrost i upadek korporacyjnych imperiów, czyli firm od napojów ?soft drink? (jak Coca Cola), suchych przekąsek (jak chipsy ziemniaczane) i sieci szybkiej żywności (jak McDonald's) są często wyznaczane tym, jak ich produkty smakują.
.....
Więcej: LINK



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 17 sie 2010, 15:12 
Offline
Sublime Master Elect * 11th Degree
Sublime Master Elect * 11th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sie 2010, 22:27
Posty: 650
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: mężczyzna
ten artykul tlumaczy tylko pochodzenie smaku ale wciac nie wiemy czemu frytki sie nie rozkladaja



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 17 sie 2010, 15:37 
Offline
Provost and Judge * 7th Degree
Provost and Judge * 7th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2010, 11:35
Posty: 170
Płeć: mężczyzna
nikt nie każe nam tego jeść z drugiej strony...

_________________
DAVID ICKE
MOON MATRIX HAS U...



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 17 sie 2010, 18:53 
Polecam proroczy film "Skrzydełko czy nóżka" z Defunesem.

film Skrzydełko czy nóżka - szef Tricatel pisze:
... Niedługo nie będzie innej żywności...


niż ta wielokrotnie przetworzona bez żadnych wartości odżywczych, niemal "sztuczna" a może nawet syntetyczna jak w Tricatelu.



Na górę
   
 
 
Post: 24 sie 2010, 18:03 
Offline
Master Elect of Nine * 9th Degree
Master Elect of Nine * 9th Degree

Rejestracja: 21 sie 2010, 16:37
Posty: 377
Lokalizacja: podlasie
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Białystok
jesli moge dac linka na inne forum...
ja jestem pod nickiem Revy, zalozylem tam podobny temat

http://forum.unreal.pl/showthread.php?t=41137

na tamtym forum jestem juz dosyc dlugo, i chcialem przekazac to dla tamtejszych ludzi, jednak jak sami zobaczycie jaka jest reakcja
i jak tu walczyc z nwo itp, kiedy ludzie ciesza sie z podawanego gowna, ech...



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 13 lis 2010, 19:40 
Offline
Grand Elect Mason * 14th Degree
Grand Elect Mason * 14th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2009, 21:34
Posty: 1401
Lokalizacja: Wrocław....
Płeć: mężczyzna
Ten kurczak powinien być zakazany

The Chicken Which Should be Banned
Obrazek
http://articles.mercola.com/sites/artic ... icken.aspx

Dr Mercola – 8.11.2010 tłumaczenie Ola Gordon

Czy do twoich dań z kurczaka dodajesz dimetylopolisiloksan, środek przeciwdziałający powstawaniu piany, zrobiony z silikonu?

A co z trój- butylohydrochinon (TBHQ), chemicznym konserwancie tak szkodliwym, że 5 g może cię zabić?

To są tylko dwa składniki występujące w McDonalds Chicken McNugget. Tylko 50% McNugget to kurczak. Pozostałe 50% to pochodne kukurydzy, cukry, elementy zaczynu i inne zupełnie syntetyczne składniki.

Urząd Organiczny podał pełną listę składników przekazanych przez McDonalds:

„Biały kurczak bez kości, woda, modyfikowana skrobia spożywcza, przyprawy (ekstrakt z drożdży browarskich., sól, skrobia pszenna, naturalny aromat (pochodzenia roślinnego), olej szafranowy, kwasek cytrynowy, rozmaryn, fosfaty, przyprawy (olej rzepakowy, mono-i diglicerydy, ekstrakty z rozmarynu)

Ciasto i panierka: woda, wzbogacona mąka (bielona mąka pszenna, niacyna, zredukowane żelazo, monoazotan tiaminy, ryboflawina, kwas foliowy), żółta mąka kukurydziana, modyfikowana skrobia spożywcza, sól, kwasek (proszek do pieczenia, kwaśny pirofosforan sodu, fosforan glinu sodu, fosforan monowapniowy, mleczan wapnia), przyprawy , skrobia pszenna, serwatka, skrobia kukurydziana.

Smażone w oleju roślinnym (rzepakowy, kukurydziany, sojowy, uwodorniony olej sojowy z TBHQ i kwaskiem cytrynowym dodanym dla zachowania świeżości). Dimetylopolisiloksan dodany jako środek przeciwdziałający powstawaniu piany.”

Komentarze dr Mercoli:

Nie mam żadnych wątpliwości. Przetwarzana żywność jak ta z McDonaldsa jest nie tylko częścią zdrowej diety – faktycznie wiele z niej nie może nawet uchodzić za prawdziwą żywność.

Po przejrzeniu powyższego artykułu jestem bardzo wdzięczny, że mogę powiedzieć iż nigdy nie jadłem Chicken McNugget z McDonaldsa. Jeśli nie możesz powiedzieć tego samego, to przynajmniej możesz sobie obiecać, że nigdy go nie zjesz.

To stanowisko wyraził sędzia federalny Robert Sweet w procesie przeciwko tej sieci restauracji w 2003 roku, kiedy powiedział:

„Kurczak McNuggets zamiast być chociaż kurczakiem smażonym w garnku, jest tworem McFrankenstein z różnych składników nieużywanych przez domowego kucharza.”

Wtedy Time Magazine doniósł, że sędzia Sweet „zakwestionował czy konsumenci rozumieli ryzyko spożywania kurczaka McDonaldsa w porównaniu ze zwykłym kurczakiem.”

To miało miejsce 7 lat temu, i zastanawiam się czy klienci McDonaldsa naprawdę rozumieją ryzyko kiedy jedzą fast foody regularnie.

Jeśli przeoczyłeś program dokumentalny Morgana Spurlocka pt. Super-Size Me, bardzo polecam byś obejrzał go z całą rodziną. Jest to obraz prawdziwego życia tego jak niebezpieczna – faktycznie zagrażająca życiu – może być przesadna fast food dieta. I „przesadna” konsumpcja to dużo mniej niż sobie wyobrażasz: konsumpcja fast foodów tylko dwa razy w tygodniu podwaja ryzyko rozwoju insulinoodporności, w porównaniu z konsumpcją ich tylko raz w tygodniu. Insulinoodporność to jeden z głównych czynników stojących za większością chorób z którymi obecnie się borykamy, od cukrzycy do nowotworu do chorób serca…

Prawda jest taka, że McDonaldy zawierają składniki niejadalne, które mogą poważnie szkodzić zdrowiu.

To nie powinno być żadną niespodzianką. W końcu jak zdrowe może być coś, co nie wykazuje śladów rozkładu zostawione na półce przez ponad 10 lat?

Widocznie jest w nim więcej chemikaliów niż prawdziwych składników spożywczych.

http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/20 ... #more-5098



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 23 sie 2011, 18:14 
Offline
Knight of the East or Sword * 15th Degree
Knight of the East or Sword * 15th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2010, 23:29
Posty: 1780
Płeć: mężczyzna
Cytuj:
STANY ZJEDNOCZONE. Jak informuje serwis BizTek, Jan Fields, prezes międzynarodowego koncernu McDonald’s w USA, na początku miesiąca rozpoczęła tzw. „Listening Tour”, czyli cykl wykładów na terenie Stanów Zjednoczonych, których celem jest poprawa wizerunku fast foodów wśród matek i dzieci.

Główny cel wykładów Fields to przekonanie amerykańskich matek, że żywność serwowana w sieciach McDonald’s nie jest „aż tak szkodliwa”, jak przekonują lekarze i dietetycy. W trakcie spotkań, przedstawiciele koncertu usiłują również zachęcić rodziców do tworzenia wspólnego i całkiem nowego menu McDonald’s, zawierającego odżywcze posiłki. Koncern McDonald’s zamierza też wywrzeć wpływ na te osoby, które dzięki udziałowi w spotkaniach zapewnią firmie darmową reklamę. Mowa tu o internautach i tzw. twórcach nowych mediów, a więc osobach piszących blogi, bądź stale udzielających się na portalach społecznościowych, jak Facebook czy Twitter.

Specjaliści od public relations nie są przekonani, że koncern osiągnie zamierzony cel. Co więcej, spora część komentatorów uważa, że McDonald’s strzelił sobie w stopę, przyznając w pewien sposób, że ich żywności daleko do zdrowej i pożywnej (vide chęć tworzenia nowego menu).

Źródło: Autonom


http://wolnemedia.net/wiadomosci-ze-swiata/mcdonalds-chce-poprawic-wizerunek/

_________________
Obrazek

http://www.prisonplanet.pl/



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 24 sie 2011, 10:42 
Offline
Knight of the East or Sword * 15th Degree
Knight of the East or Sword * 15th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 gru 2010, 10:50
Posty: 1901
He He He :dobani: a to w ogóle jest do jedzenia? :lol:
O jakim wizerunku oni mówią? :shock:

_________________
Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 08 kwie 2013, 9:53 
Offline
Globalny moderator
Globalny moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2013, 16:42
Posty: 3412
Płeć: mężczyzna
powtórka z akcji wizerunek :

McDonald's ma problem. Młodzi w USA już nie chcą jeść hamburgerów

Najnowsze badania branżowego magazynu Ad Age pokazują, że wśród młodych Amerykanów poziom rozpoznawalności znanej sieci McDonald's jest coraz niższy. Z serwującą hamburgery sieciówką wygrywają m.in. Subway, Pizza Hut czy KFC. Dlatego McDonald's stara się ponownie odświeżyć swój wizerunek, by zachęcić do częstszego bywania w swoich barach przedstawicieli kluczowej dla swojego biznesu grupy wiekowej 18-34 lata.

W grupie wiekowej 18-34 lata wśród osób, które w ostatnim miesiącu korzystały z sieci fast food, McDonald's uplasował się na siedemnastym miejscu wśród sieci fastfoodowych. Ranking BrandIndex Buzz Ranking wygrał Subway, a za nim uplasowały się m.in. Pizza Hut, Burger King, Wendy's, KFC czy Taco Bell. Lepiej McDonald's wypadł w zestawieniu wśród klientów powyżej 35. roku życia. Tutaj pierwsza trójka była taka sama jak w młodszej grupie, a na czwartym miejscu znalazł się właśnie McDonald's.

Nieprzerwanie od trzech lat zwycięzcą zestawienia jest Subway. McDonald's dzięki nowym kanapkom - w tym np. McWrap w kilku wersjach kalorycznych (od 300 do 600) - planuje konkurować z najlepiej rozpoznawaną marką fastfoodową w USA. McWrap ma być symbolem, że McDonald's stawia na bardziej zdrowe i mniej kaloryczne potrawy - sieć liczy, że będzie to największa premiera tego roku w sieciowych fast foodach.

- Nasi klienci powtarzają, że oczekują większego wyboru. Aż 22 proc. najmłodszych klientów (w wieku 18-34 lata) powiedziało, że jeżeli nie wprowadzalibyśmy McWrapa, poszliby do Subwaya - powiedzieli przedstawiciele McDonald's.

Nie tylko McDonald's ma jednak problemy z dotarciem do młodych klientów. Z podobnym zjawiskiem borykają się Coca-Cola i Gatorade. Ponad połowa konsumentów w wieku 18-34 lata sięga po te napoje przynajmniej raz w miesiącu. Gatorade próbuje pozyskać klientów poniżej 24 lat - 57 proc. z nich kupuje napój raz w miesiącu. Coca-Cola walczy o osoby powyżej 25. roku życia. W tym przypadku 55 proc. klientów wypija colę przynajmniej raz w miesiącu. Coca-Cola od kilku lat prowadzi agresywną kampanię mającą na celu pozyskanie młodych klientów. Firma skoncentrowała się na promocji muzyki, jest bardziej obecna w mediach społecznościowych.

http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,127 ... _jesc.html

-=-
:dobani:

Obrazek

_________________
doświadczenie jest prawdziwe wewnątrz pudełka,ale samo pudełko już nie



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 09 kwie 2013, 12:38 
Wow "młodzi ludzie już nie chcą jeść hamburgerów" czyżby progress? Chociaż wydaje mi się, że w Polsce mcdonald jest bardzo popularny. Kiedy była w innych krajach to nie widziałam tam aż takich tłumów w mcu jak tu. ;)
Poprawa wizerunku Mcdonald...hmm..w sumie to będzie nie lada wyzwanie dla marketingowców. Jakby tu przekonać ludzi do jedzenia śmieci...hm...challenge accepted. :P



Na górę
   
 
 
Post: 19 cze 2013, 15:28 
Offline
Globalny moderator
Globalny moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2013, 16:42
Posty: 3412
Płeć: mężczyzna
no to sobie "poprawili wizerunek" :hura:

Boliwia: wszystkie restauracje McDonald’s zamknięte

Obrazek

Amerykańska korporacja, zajmująca się sprzedażą fast foodów – pożywienia szybko przygotowywanego i serwowanego na poczekaniu – musiała wycofać się z Boliwii. Powód – Boliwijczycy nazbyt cenią swoje żołądki. Chcą być pewni, że spożywane przez nich potrawy są właściwie przygotowane z produktów nieprzetworzonych. Poza tym uwielbiają własne dania.

Mimo, że restauracje McDonlad’ istniały w Boliwii od 14 lat, to jednak do tej pory nie były w stanie pozyskać zadowalającej liczby klientów. Stosunkowo niska cena nie była w stanie skusić rdzennej ludności do jedzenia Big Maców.

Osiem dużych restauracji m.in. w miastach: La Paz, Cochabamba i Santa Cruz de la Sierra, od dziesięciu lat przynosiły straty. Małe restauracje McDonald’s przestawały zwykle istnieć po 4-5 latach.

Menadżerowie jednej z najpopularniejszej sieci fast-foodów zastanawiali się, dlaczego pomysł z McDonaldem „nie wypalił” akurat w Boliwii. Ich koledzy z marketingu nakręcili na ten temat film dokumentalny. Wypowiadali się w nim kucharze, dietetycy, historycy i pedagodzy. Film miał obnażyć ponurą rzeczywistość dotyczącą przygotowywania żywności i filozofię jedzenia McDonald.

Eksperci stwierdzili, że Boliwijczycy nie zaakceptowali tego typu żywności dlatego, że „bardziej szanują swoje ciała”. Cenią jakość pożywienia i nie chcą mieć żadnych problemów żołądkowych. Uważają że zbyt szybko przygotowany posiłek nie jest wart zjedzenia. Są oni przede wszystkimi smakoszami dobrze przygotowanych, lokalnych potraw. Unikają przetworzonego mięsa i zaawansowanych technologii spożywczych. Nie akceptują „ulepszaczy,”„zapychaczy” itp.

Jak widac, duzo zalezy od nas samych. Wystarczy nie dac Bestii zrec i sama zdycha. Jesli przestaniemy kupowac toksyczne paskudztwa u McDonalda, pic tlusta lura w Star-zbukach czy wsuwac herbatniki z soja GMO i zatykajaca tetnice margaryna, pic Coke na syropie skrobiowym to nie tylko bedziemy zdrowsi ale i, dzieki prawom wolnego rynku ( uszanowania dla Misesa ), wiele niesolidnych, ob-żydliwych firm pójdzie z torbami. Wtedy kto madry otwoży pijalnie soków owocowych slodzonych polskim miodem i bedzie zdrowo, pozytecznie i zyskownie.

źródło

_________________
doświadczenie jest prawdziwe wewnątrz pudełka,ale samo pudełko już nie



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 19 cze 2013, 17:41 
Offline
Intendant of the Building * 8th Degree
Intendant of the Building * 8th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2013, 22:13
Posty: 274
Płeć: mężczyzna
Obrazek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 cze 2013, 15:36 
Offline
Knight of the East or Sword * 15th Degree
Knight of the East or Sword * 15th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2010, 22:52
Posty: 1712
Płeć: kobieta
dar66 pisze:
no to sobie "poprawili wizerunek" :hura:

Boliwia: wszystkie restauracje McDonald’s zamknięte


Wow! Ten kraj jest chyba rajem :)
Może warto się tam za ziemią rozejrzeć i żyć pośród świadomych i samostanowiących ludzi?
Brawo

_________________
// \\
\\ //



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 cze 2013, 15:40 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lut 2013, 16:59
Posty: 29
Płeć: kobieta
Indi pisze:
dar66 pisze:
no to sobie "poprawili wizerunek" :hura:

Boliwia: wszystkie restauracje McDonald’s zamknięte


Wow! Ten kraj jest chyba rajem :)
Może warto się tam za ziemią rozejrzeć i żyć pośród świadomych i samostanowiących ludzi?
Brawo


miałam pisać to samo :D
dziwna, aczkolwiek "budująca" wiadomość ;)

_________________
Pewien człowiek spotkał się w niebie z Bogiem.
Bóg pokazał mu jego całą życiową drogę, gdzie po śladach było widać,
że Pan bez przerwy szedł obok człowieka.
Lecz oto człowiek zobaczył najcięższe okresy swojego życia i były tam tylko jedne ślady.
Wtedy zwrócił się do Boga z wymówką: "Boże, kiedy było mi źle, Ty mnie zostawiłeś!"
Na co Bóg odpowiedział: "Mylisz się, to nie są twoje ślady. Ja niosłem cię wtedy na rękach."



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 cze 2013, 15:42 
W polsce to chyba ludzie luba jeść smieci. Kurcze jak jest wycieczka szkolna do wiekszego miasta to jedną z atrakcji jest mcdonald's.



Na górę
   
 
 
Post: 29 cze 2013, 7:14 
Offline
Globalny moderator
Globalny moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2013, 16:42
Posty: 3412
Płeć: mężczyzna
Judenalia bojkotują żarcie McDonald's :o
:
Izraelscy aktywiści wzywają do bojkotu sieci McDonald's

Izraelscy aktywiści wezwali do bojkotu restauracji McDonald's. Kierownictwo popularnej sieci fast-foodów nie zgodziło się na otwarcie nowych lokali w żydowskich osiedlach w Palestynie. Jak mówi rzeczniczka sieci w Izraelu, Irina Shamor, McDonald's nie powinien otwierać nowych restauracji na terenach, które są okupowane. Dodała też, że decyzja nie była konsultowana z amerykańską siedzibą firmy.
Wezwanie do bojkotu było reakcją na odrzucenie przez kierownictwo sieci prośby o otwarcie nowego lokalu w mieście Ariel, położonym na Zachodnim Brzegu Jordanu. Jak mówi Yigal Delmonti, zastępca dyrektora generalnego Rady Gmin Żydowskich Judei, Samarii i Gazy, "McDonald's przestał być tylko firmą, stał się organizacją z anty-izraelskim programem politycznym". Jednocześnie poprosił swoich rodaków o wsparcie dla sieci Burger King, która już zgodziła się otworzyć swój lokal w Ariel.

Decyzji zarządu bronił Yariv Oppenheimer, dyrektor wykonawczy Peace Now, organizacji pozarządowej, opowiadającej się za rozwiązaniem konfliktu izraelsko-palestyńskiego poprzez utworzenie dwóch oddzielnych państw i stworzenie bezpiecznych granic. Według niego, "kierownictwo McDonald's ma prawo do działania w zgodzie z własnym sumieniem i prawo do decydowania o tym, gdzie otwiera swoje lokale". Współzałożycielem Peace Now jest Omri Padan, prezes izraelskiej sieci McDonald's.

Warta 27 milionów dolarów galeria handlowa w Ariel zostanie otwarta pod koniec 2014 roku. Miejsce restauracji McDonald's zajmie w nim wspomniany Burger King.

źródło:
http://stooq.com/n/?f=758634&c=0&p=4%2018%2022

===
Fritz Springmeier - Kto stworzył McDonalds?
fritz-springmeier-kto-stworzyl-mcdonalds-t4291.html

_________________
doświadczenie jest prawdziwe wewnątrz pudełka,ale samo pudełko już nie



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC [letni]



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów | Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group