Zaloguj się
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  
Dzisiaj jest 02 cze 2020, 16:41

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1361 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 wrz 2013, 10:56 
Offline
Fellow Craft * 2nd Degree
Fellow Craft * 2nd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 10:06
Posty: 17
Płeć: mężczyzna
do dobromiła który testuje berlingo prośba o dzlsze informacje z testów berlingo jestem ciekaw czy zastosowałeś regulator map maf i jeśli tak z jakim skutkiem pytanie do wszystkich może ktoś testuje generator w golfie 4 1,9 tdi lub jakikolwiek dizel tdi z map maf jakie ma efekty



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 

UDOSTĘPNIJ:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

: 11 wrz 2013, 10:56 
Offline
VIP Member
Awatar

Rejestracja: 17 kwie 2009, 22:37
Posty: 10000
Lokalizacja: PL



Na górę
   
 
 
Post: 11 wrz 2013, 23:55 
Jacolo - możesz próbować ogrzewać otwartym ogniem hho zwłaszcza, że o ile mi wiadomo na Śląsku przynajmniej kilka osób sobie z tym poradziło i stosują to złotnicy do spawania w mikro skali. Ale ja osobiście ci odradzam takie eksperymenty ponieważ otwarty ogień w połączeniu z gazem palnym a zwłaszcza tak wybuchowym jak hho który należy lekko rozcieńczyć w przypadku instalacji samochodowych aby nie dochodziło do detonacji. Więc gaz to gaz i zawsze w połączeniu z otwartym ogniem ryzykujesz swoim zdrowiem a nawet życiem. Dlatego zawsze w to miejsce proponuję agregat prądotwórczy najlepiej ten na LPG który łatwo przerobić na hho i do tego zasilić generatory hho z tegoż samego agregatu. Posłuchaj starego doświadczonego fachowca bo dobrze ci radzi. Ponieważ przy otwartym ogniu nigdy nie będziesz w stanie cały czas tam stać i to kontrolować. To oczywiście prosty przykład odnośnie kontroli, ale mówiący wszystko. Pamiętaj Ludzie wylatują z całymi mieszkaniami w powietrze przy nie umiejętnym posługiwaniu się butlą LPG a co dopiero przy HHO. Dlatego generator typu Adamskiego został tak właśnie pomyślany (wlot powietrza dla rozcieńczenia gazu i od razu chłodzenie generatora od wewnątrz), aby można było dzięki niemu mieć i prąd i ogrzewanie w sposób najbezpieczniejszy z dotychczas zaprezentowanych na scenie tych technologii. A teraz ze względu na wyjątkowy dzień upamiętnienia tragedii i zamachu W Word Center przyłączam się do ludzi szczególnie dotkniętych tą tragedią, czyli do wszystkich Amerykanów zwłaszcza że pierwsze generatory sprzedali mi właśnie oni, za co jestem im i zapewne wielu innych bardzo wdzięczny. Jednocześnie pozwolę sobie wysnuć tutaj wniosek że obecne władze na Ziemi stanowiące trzon frontu obrony naszej cywilizacji, zarówno po stronie USA jak I Rosji, są ze względu na bardzo wysoki rozwój cywilizacyjny a co za tym idzie poziom intelektu oraz etyki, oraz wiążących im ręce umów i traktatów, kompletnie niezdolne do jakichkolwiek działań obronnych. Proszę pamiętać że jeszcze niedawno to jest w latach 1950 - 1965 takie cos jak zamach na Word Center spotkało by się z natychmiastową ripostą w postaci zmasowanego ataku nuklearnego. Dzisiaj jest to kompletnie niemożliwe co jak mówią specjaliści od terroryzmu wykorzystają ludzie którzy z ludzkością mają mało wspólnego. Można się spodziewać w niedalekiej przyszłości ataku nuklearnego na jedno z Mocarstw Światowych, co to oznacza nie trudno się domyśleć. Dlatego wszyscy którzy posiadają wiedzę o HHO są już połowicznie bezpieczni. Wniosek jest oczywisty - Nikt dzisiaj nie przyjął by do wiadomości i zapewne popukał by się w głowę na sugestię że należy zlikwidować zagrożenie już teraz i to w całości, bo też nikt z naszego kręgu cywilizacyjnego i z punktu naszego poziomu intelektu nie jest zdolny do masowej rzezi idącej w miliony istnień jeśli nie w miliardy. Ale wróg cywilizacji zachodu jest do tego zdolny co wkrótce według przewidywań nie tylko najwybitniejszych strategów może stać się i prawdopodobnie stanie się faktem. Chwała Bohaterom i cześć poległym w Word Center.

http://aleegrospecial.pl.tl/EPILOG.htm

kolejne części z powyższego linku na stronie woda paliwem - jak zbudować w dziale menu pt: "EPILOG"



Na górę
   
 
 
Post: 16 wrz 2013, 8:15 
Offline
Fellow Craft * 2nd Degree
Fellow Craft * 2nd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 10:06
Posty: 17
Płeć: mężczyzna
witam serdecznie wszystkich kolegów z forum obserwuje to forum od dłuszego czasu i cały czas mam niedosyt informacji nie chodzi mi o sprawy związane z samym generatorem jego podłączeniem bo to jest wszystko jasne no i jak dla mnie nawet proste wystarczy tylko czytać wmiare z zrozumieniem, nawet pojawiają się początkowe opinie z użytkowania generatora i zdaje mi się że jest to już koniec potem zapada dziwna cisza nie wiem dlaczego chyba z szczęścia które płynie z oszczedności, ktoś może powiedzięć to se zamontuj i sprawdż no i chyba będzie trzeba tak zrobić oczywiście miło jest gdy koledzy dzielą się wiedzą im więcej wypowiedzi tym lepiej może to terz przełamać ogulne złe podejście ludzi do tego tematu dlaczego potrzebuje tych informacji ponieważ zanim coś zrobie lubie zbadać temat dogłębnie w tym temacie brakuje mi tej częsci informacj o której pisałem powyżej czyli opini z długotrwałego używania generatora prosze o takie opinie nie bać się pisać



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 16 wrz 2013, 10:44 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 12:41
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Dragon.pl mam dokładnie takie samo odczucie.
Ponadto zauważyłem jeszcze coś takiego:
- są użytkownicy którzy zadają pytania gdyż chcą wykonać instalację HHO, którą w końcu wykonują i wszelki ślad na tym forum po nich zanika. I tu się pojawia pytanie - są tak zachwyceni oszczędnościami, że nie chcą się dzielić informacjami?
- druga grupa - po cichu zainstalowali jakąś instalację (specjalnie nie chwaląc się co) i ewentualnie napiszą że są oszczędności.
- trzecia grupa to użytkownicy, którzy dużo teoretyzują na temat instalacjo jednak nie jestem pewien, czy na jeżdżą na HHO.
Zadając im konkretne pytania na temat np. wykonania samego generatora, doświadczeń czy innych sugestii - bezpośrednio na forum, PW lub mailem brak jakichkolwiek odpowiedzi.

Obserwuję to forum od kilkunastu tygodni, zadałem na nim już kilka pytań mniej lub bardziej konkretnych - zazwyczaj spotykam się z ciszą lub ewentualnie wywodem na temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Żadnych konkretów.

Czytając informacje na forum, zapaliłem się do tematu HHO, jednak w związku z tym, iż jestem praktykiem zacząłem od analizy tematu, w związku z czy nasunęły się pytania, które wyartykułowałem na forum, jednak nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.
Więc rozpocząłem budowę generatora jednak rezultaty były raczej mizerne, więc zasugerowany informacja pozyskaną na tym forum, iż temat należy rozwijać pomimo oporu ze strony niektórych sił zadał kolejne pytania, tym razem poprzez PW i maila notabene również do samego Pana Jerzego i co nadal cisza.
Więc nasuwa mi się jedno zasadnicze pytanie jaki jest cel istnienia tego forum, czy tylko po to żeby sobie teoretyzować i ewentualnie żartować z innych forów, na których ludzie podają szczegóły wykonania swoich instalacji, jak również podają konkretne oszczędności co tutaj występuje bardzo rzadko?

Jestem świadomy, iż jedyną odpowiedź jaką otrzymam to będzie wypracowanie na przynajmniej pół strony, jednak bez żadnych konkretnych informacji na tematy mnie nurtujące z ewentualnym linkiem do oferty komercyjnej na Allegro czy innej stronie www.

Pozdrawiam wszystkich początkujących w temacie HHO, którzy podobnie jak ja nie są w stanie wyciągnąć konkretnych informacji od innych zaawansowanych userów.

Irek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 16 wrz 2013, 23:25 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 24 cze 2013, 17:03
Posty: 20
Płeć: mężczyzna
Ja wciąż próbuję.
Na samym EFIE mam oszczędność do 1L ale co za tym idzie dużo słabszą moc.

Sam generator muszę jeszcze naprawić... Forum czytam i oglądam codziennie czy są jakieś posty :D



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 17 wrz 2013, 9:52 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 12:41
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
trzcina pisze:
Ja wciąż próbuję.
Na samym EFIE mam oszczędność do 1L ale co za tym idzie dużo słabszą moc.

Sam generator muszę jeszcze naprawić... Forum czytam i oglądam codziennie czy są jakieś posty :D


Czyli uzyskałeś tylko taka oszczędność którą można uzyskać w każdym aucie poprzez zubożenie mieszanki, co skutkuje zmniejszeniem mocy. Niestety to nie ten efekt, który chcielibyśmy uzyskać.
Jeśli się nie mylę, to EFIE ma dokonać zmiany wskazań sondy Labda jednak zmiana ta musi być proporcjonalna do zwiększenia ilości tlenu w spalinach spowodowanej poprzez dostarczenie do silnika HHO, jeśli ilość HHO nie jest właściwa zmiana wskazań sondy nie jest skuteczna.

Według mnie ten "mechanizm" działa następująco:
Dostarczamy do silnika HHO razem z powietrzem, skutkiem tego mieszanka paliwowo powietrzna jest dokładniej spalana. Skutkiem tego mamy trochę więcej energii (wzrost mocy) i spaliny posiadają mniej CO2, więc pierwsza sonda podaje do komputera informację, że mieszanka jest zbyt uboga i komputer podaje więcej paliwa aż do poziomu który według niego jest właściwy. EFIE powoduje że wskazania sondy są trochę oszukiwane i pomimo tego, że w wyniku dostarczenia do silnika HHO komputer otrzymuje informację o prawidłowym poziomie CO2 w spalinach.
Aby uzyskać oszczędności i nie stracić mocy silnika trzeba spełnić kilka warunków:
- pierwszy to prawidłowe podłączenie EFIE, musi być podłączony do pierwszej sondy, gdyż ona sprawdza czy spaliny posiadają prawidłowy skład, czyli silnik prawidłowo spala, druga sonda za katalizatorem sprawdza stan katalizatora. Co do układów z czterema sondami niestety nie jestem w stanie się wypowiedzieć.
- drugi warunek to prawidłowa (doprana doświadczalnie) ilość dostarczonego HHO, jak twierdzą doświadczeni koledzy nadmiar HHO nie zawsze owocuje zmniejszeniem zużycia paliwa.
- trzeci warunek to po spełnieniu powyższych warunków prawidłowe ustawienie EFIE czyli dobranie jego ustawień (zmiana wskazań sondy lambda) w taki sposób, żebyśmy nie odczuli spadku mocy.
Sugerowałbym próbować ustawienia EFIE w następujący: w trakcie jazdy oczywiście po wygrzaniu silnika zmieniać ustawienia regulatora tak aby wykryć punkt w którym zaczynamy obserwować zmniejszenie mocy i wtedy powrócić odrobinę w kierunku zwiększenia mocy do takiego poziomu aby nie było odczuwalne zmniejszenie mocy silnika. Jednak jeśli zmienimy ilość HHO, czyli zmienimy prąd płynący przez generator HHO należy skorygować ustawienia EFIE.

Myślę, że to jest najprostszy sposób regulacji, jednak wymaga dłuższego czasu eksploatacji pojazdu z instalacją HHO.

To co napisałem jest niestety oparte tylko na własnych doświadczeniach z eksploatacją silników spalinowych oraz po lekturze informacji na forach.
Jeśli popełniłem jakiś błąd proszę o sprostowanie.

Pozdrawiam
Irek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 17 wrz 2013, 20:33 
No cóż - wrażenia można mieć różne panowie, irekw38 i dragon.pl. :uśmiech:
Więc aby się już nie rozpisywać przejdę do sedna. Zarzucono temu forum że nie ma relacji kilkumiesięcznych z użytkowania generatorów. Nie chciałbym też aby wytknięto mi że się czepiam, ale najwyraźniej nie przestudiowaliście panowie dokładnie strony - woda paliwem jak zbudować - Bo tam w opiniach praktyka jest relacja starego weterana hho i omawianego generatora a dokładnie dwie jego relacje czyli pierwszej i jak sam mówi na drugim filmie kolejnej właśnie wyłożonej jak kawę na ławę po kilku miesiącach eksploatacji generatora. Dlatego przypominam obie te relacje w poniższych linkach.


Relacja I

http://www.youtube.com/watch?v=5ecWEfNXhLI

Relacja II

http://www.youtube.com/watch?v=SBFq8Ao9QxU

Co do braku oszczędności i niby uzyskiwania oszczędności dzięki samemu EFIE to też nie do końca bym się z tym zgadzał. Należy pamiętać że każda marka samochodu ma inny silnik i inną konstrukcję. Dlatego zwyczajnie trzeba dołożyć trochę starań i dostroić swój generator do parametrów swojej konstrukcji pojazdu, A nie szukać przyczyn w domysłach że coś może być przekłamane, lub "Adamski ściemnia" Nic nie jest przekłamane skoro u innych działa perfekcyjnie. Problem na jaki natykają się niektórzy użytkownicy to przede wszystkim zrozumienie zasady działania urządzenia i koniecznych parametrów jakie trzeba spełnić aby wszystko się udało. Co jest dość szczegółowo opisane w dostarczonej wraz z generatorem instrukcji na płycie DVD. Ja ze swojej strony nie jestem przecież jak już wielokrotnie pisałem znawcą wszystkich marek pojazdów jakie jeżdżą po polskich drogach bo nikt nie jest takim znawcą i nie ma takiej osoby, która by wszystko wiedziała. Dlatego jest tak wiele opisów w internecie zachodnim które pomagają tym którzy dopiero wchodzą w świat HHO. U nas jeszcze daleko do takiej kultury a ze znajomością angielskiego słabo.
Dlatego należy się czasami czegoś dobrze nauczyć i wykazać trochę cierpliwości aby dowiedzieć się gdzie popełnia się błąd powodujący zbyt małe oszczędności. Ja mogę tylko podpowiedzieć że najważniejsze aby jak najwięcej gazu HHO dostawało się do komory spalania trzeba zapewnić mu w miarę szczelną drogę aby po drodze uciekało go niewidocznymi gołym okiem szczelinami jak najmniej. A wiem z własnego doświadczenia że jest to jedna z głównych przyczyn małych oszczędności, gdy już zadbamy o odpowiednie natężenie i ilość KOH w wodzie przy założeniu że posiadamy generator Adamskiego czyli powierzchnia elektrod jest mi znana.



Na górę
   
 
 
Post: 19 wrz 2013, 15:50 
Offline
Sublime Master Elect * 11th Degree
Sublime Master Elect * 11th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2013, 14:21
Posty: 609
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Panie Jerzy, jest Pan tu 'perłą' na forum, konkretnym gościem z ogromną wiedzą i nie potrzebuje Pan -moim zdaniem - odnosić się do dziwnych polemik. Ostatnio na "YT" widziałem filmik, w którym jakiś przygłup twierdził, że generator jest nieszczelny i jeszcze idiota to demonstrował. Nie sądzę, że nie rozumie działania, sądzę, że chce zdeprecjonować HHO w Pańskim i nie tylko Pana wykonaniu. To się nazywa "trolling" i to zjawisko jest wszechobecne. Będzie tego więcej w miarę wzrostu zainteresowania. Zauważyłem, że dobrze jest nie ustosunkowywać się do wynurzeń sprzedajnych popaprańców - ludzie wiedzą swoje, a taki pseudointeligent ma podcięte skrzydełka.
Pozdrawiam Pana.
Teraz konkret.
U mnie na Renault Megane 1.4 Eco złużycie paliwa średnie to ok 5.8 - 7,5 litra ( mam ciężka nogę ).
Na gazie ok 1 litr więcej (mam rewelacyjną instalację gazową ze Strykowa koło Łodzi - rekord to 320 km z 21-o litrowej butli). Z HHO oszczędzam od 2 - do 2,5 litra. Więc to działa i dlatego niektórym chamom się to nie podoba.
Z włączonym HHO zrobiliśmy trasę z Łodzi do Władysławowa, powrót przez Mazury, trochę po mieście i Zakopane. Trochę po tamtejszej okolicy i powrót do Łodzi. razem ok 1450 km na 60-cio litrowym baku.
Tak więc pozdrawiam i proszę o jeszcze.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 19 wrz 2013, 16:42 
Cryptologicon - Witam cię serdecznie na najlepszym forum dotyczącym tematyki HHO. Jak sam trafnie wyciągnąłeś wnioski ta technologia nie jest całkowicie rozumiana. Wynika to z ograniczeń umysłowych i braku wiedzy niektórych wybitnie niezdolnych egzemplarzy swoistego bydła które swym nieporadnym "beekiieemm" stara się zaistnieć, kosztem innych, ale jak kiedyś przeczytałem "Pseudo - najinteligentniejsze bydło będzie zawsze bydłem, a prawdziwy człowiek choćby ograniczony zawsze będzie człowiekiem". Bardzo ci dziękuję za podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i relacją z użytkowania swojej instalacji HHO. I tego nam właśnie wszystkim potrzeba. Jak najwięcej pozytywnych wniosków i wspierania się nawzajem w tych dziwnych czasach, gdzie coraz więcej "zombi" a coraz mniej ludzi.

http://alternatywnepaliwo.pl.tl/ALTERNATYWNE-PALIWA.htm


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2013, 23:52 przez jerzyadamski, łącznie zmieniany 1 raz


Na górę
   
 
 
Post: 20 wrz 2013, 16:47 
Offline
Entered Apprentice * 1st Degree
Entered Apprentice * 1st Degree

Rejestracja: 20 wrz 2013, 16:31
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
witam wszystkich,

Czytam ten wątek od ponad pół roku, sam eksperymentuje z mokrą celą.
Jeszcze nie montowałem jej do samochodu, ale może wkrótce.
Znalazłem interesujący filmik na youtubie, dla poprawy morali, dla co niektórych.
phpBB [video]



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 wrz 2013, 21:22 
Offline
Entered Apprentice * 1st Degree
Entered Apprentice * 1st Degree

Rejestracja: 03 kwie 2013, 22:47
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Witam wszystkich !
Zamontowałem dzisiaj generator Adamskiego w Mercedesie W 210 320 CDI
Mam pytanie czy ktoś instalował juz HHO w takim aucie ?
Zastanawiam się czy dobrze zrobiłem,że wężyk dolotowy HHO podłączyłem za przepływomierzem
Postaram się jutro zrobić zdjęcia i umieścić na forum



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 wrz 2013, 23:57 
Według informacji również zawartych na tym forum w przypadku turbo dizla należy montować wężyk gazowy za przepływomierzem. To jest informacja bezpośrednia właśnie od właściciela turbo dizla która kiedyś się podzielił nie tylko ze mną dzwoniąc do mnie specjalnie aby przekazać swoje doświadczenia. Poniżej jedyny film jaki w miarę dokładnie pokazuje instalację bardzo podobnego generatora w turbo dizlu. Jest to film obcojęzyczny a więc gdyby ktoś wykonał taki film w języku polskim i wszystko wytłumaczył było by to dużą pomocą dla przyszłych użytkowników. Niestety ja nie posiadam turbo dizla i nie mogę nic zrobić jak jedynie poprosić forumowicza który się wcześniej wypowiadał aby cierpliwie doszedł do wyników bo na pewno się pojawią i zaprezentował swoją instalacje w formie instrukcji filmowej.


http://aleegrospecial.pl.tl/TURBO-DIZEL.htm



Na górę
   
 
 
Post: 21 wrz 2013, 8:51 
Offline
Entered Apprentice * 1st Degree
Entered Apprentice * 1st Degree

Rejestracja: 03 kwie 2013, 22:47
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Dziękuję Panie Jerzy
Myślałem aby zastosować Map/Maf ( Volo ) , tylko jeżeli będzie już zamontowany np. Volo to wydaje mi się ,że wężyk dolotowy powinien być przed przepływomierzem ,aby komputer wiedział co ma obliczać odnośnie dostarczanego HHO ( dodatkowej masy powietrza )
Panowie czy dobrze myślę ?



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 22 wrz 2013, 16:41 
Offline
Entered Apprentice * 1st Degree
Entered Apprentice * 1st Degree

Rejestracja: 20 wrz 2013, 16:31
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Wydaje mi się że komputer nie będzie potrafił obliczać dodatkowej masy tlenu w gazie doprowadzanym do silnika (powietrze + HHO). Komputer ma wpisane dane odnośnie powietrza. Oblicza na podstawie danych z czujnika MAF - temperaturę powietrze lub MAP - podciśnienie. Rzadko obydwa na raz. Następnie oblicza na podstawie danych (T,p) ile jest tlenu w powietrzu i wysyła sygnał ile trzeba wtrysnąć paliwa do cylindrów. Po drodze jeszcze kąt otwarcia przepustnicy i wyprzedzenie zapłonu, ale to w zależności od obciążenia silnika. Dlatego wg mnie powinno się dać wężyk za przepływomierzem, a oszukiwać komputer sygnałem odczytywanym z MAF/MAP odpowiednio obrobionym.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 22 wrz 2013, 20:58 
Offline
Entered Apprentice * 1st Degree
Entered Apprentice * 1st Degree

Rejestracja: 03 kwie 2013, 22:47
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Dziękuję Ci bardzo Cuda71 !

Pomyliłem czujniki Map/Maf z czujnikiem przepływomierza :)

Zabrakło mi elementarnej wiedzy na temat auta :)))

-- 22 wrz 2013, 21:03 --

Czy ktoś się orientuje gdzie jest czujnik Map/Maf w Mercedesie E 320 CDI (W 210 ) ?

-- 22 wrz 2013, 22:11 --

Kupiłem Sterownik Map/Maf i nie wiem gdzie ,do czego podłaczyć

-- 22 wrz 2013, 22:49 --

Sprawdzam i dochodzę do wniosku ,że czujnik MAF mam w przepływomierzu tak jak myśłałem natomiast czujnik MAP osobno.

Teraz dylemat : do czego podłączyć sterownik ?
Panowie pomóżcie



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 23 wrz 2013, 7:24 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 12:41
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
MAF to Przepływomierz
Podzespół stosowany w układach wtryskowych silników benzynowych i wysokoprężnych, umożliwiający określenie natężenia przepływu powietrza w kolektorze dolotowym silnika, a tym samym, określenie ilości zassanego przez silnik powietrza. W oparciu o tą informację sterownik wtrysku dobiera odpowiednią dawkę wtrysku paliwa, która posłuży do stworzenia optymalnej mieszanki paliwowo - powietrznej.

MAP - Manifold Absolute Pressure sensor
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym; jeden z czujników wykorzystywany przez elektroniczną jednostkę sterującą pracą silnika spalinowego (ECU) do pomiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika (wartość ciśnienia zależna od obrotów i obciążenia silnika). Informacje zebrane przez czujnik MAP zamieniane są na napięcie elektryczne (wysokiego ciśnienie = wysokie napięcie, niskie ciśnienie = niskie napięcie) i w takiej postaci przesyłane są do elektronicznej jednostki sterującej pracą silnika. Dane te wykorzystywane są do określenia gęstości powietrza, a ostatecznie, do zdefiniowania wymaganej dawki paliwa (czas otwarcia wtryskiwaczy) do stworzenia optymalnej mieszanki paliwowo - powietrznej.

MAF znajduje się zaraz za filtrem powietrza, natomiast MAP znajduje się około 20-30cm przed kolektorem ssącym na róże doprowadzającej powietrze.

Według mojej wiedzy w samochodach doładowanych (z turbiną) najczęściej koledzy podłączają regulator pod przepływomierz (MAF).
Np w moim aucie Mondeo 2.0 TDCI napięcie wychodzące z MAF wygląda następująco:
- włączony zapłon - 0,8V
- wolne obroty - 1,6V
- 1500 obr. 2,6V
itd.
Czyli ze wzrostem obrotów wzrasta ilość przepływającego przez MAF powietrza co skutkuje wzrostem napięcia na wyjściu MAF.
Regulator MAF/MAP to dzielnik napięcia najczęściej na dwóch rezystorach (stałym i potencjometrze) za pomocą którego obniża się napięcie wychodzące z MAF i do komputera (ECU) podawane jest napięcie obniżone, czyli np. zamiast 2,6V podaje się 2,2V. W ten sposób informacja o ilości przepływającego powietrza, która jest podawana do komputera zostaje zaniżona, na tej podstawie ECU powinien zmniejszyć ilość podawanego paliwa.

Podobnie wygląda temat czujnika MAP, jednak moim zdaniem do tego czujnika możemy podłączać tylko w silnikach bez turbiny, jeśli takowy się tam znajduje.
(Tu poprosiłbym któregoś z kolegów o doprecyzowanie, gdyż nie mam pewności?)

Poniżej załączam schemat budowy i podłączenia regulatora MAF/MAP.
Schemat który załączam pochodzi ze strony zagranicznej, jednak uważam, iż wartości elementów powinny być inne.
Rezystor stały 45-60kOhm natomiast potencjometr 20-25kOhm liniowy.

Dodam jeszcze, że maksymalne napięcie wychodzące z czujnika MAF i MAP to 5V, czyli napięcie wyjściowe zmienia się w zakresie od 0-5V.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Irek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 29 wrz 2013, 10:59 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 24 cze 2013, 17:03
Posty: 20
Płeć: mężczyzna
Panowie! Mam pytanie czy podłączając minus akumulatora i generatora musi to być do PWM czy może być to na masę samochodu?



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 29 wrz 2013, 20:38 
Offline
Globalny moderator
Globalny moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2009, 23:59
Posty: 1070
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Zależy czy Pwm jest 4 pianowy czy 3.

4 pinowy musi byc z pwm, a 3 pinowy z masy auta

_________________
Obrazek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 30 wrz 2013, 11:09 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 12:41
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
trzcina pisze:
Panowie! Mam pytanie czy podłączając minus akumulatora i generatora musi to być do PWM czy może być to na masę samochodu?


Mam wrażenie, że trochę niedokładne sprecyzowałeś pytanie.
Myślę że Tobie chodziło o to, czy masę PWM-a musisz podłączyć do akumulatora, czy do masy pojazdu?

Jeśli prąd który będzie pobierała Twoja cela będzie nieduży, czyli do 15A to wystarczy do masy pojazdu, jednak musi to być dobra masa.
Chociaż najlepszy rozwiązaniem jest podłączenie do akumulatora, lub do grubego przewodu biegnącego od akumulatora do masy pojazdu lub do silnika.
Połączenie musi być pewne żeby się nie grzało.

_________________
Irek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 30 wrz 2013, 20:16 
Offline
Fellow Craft * 2nd Degree
Fellow Craft * 2nd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 10:06
Posty: 17
Płeć: mężczyzna
witam serdecznie kolegów zdecydowałem się na budowe generatora hho adamskiego i jego montaż w swoim samochodzie informacje czerpie z internetu oczywiście z materiałów pana Jerzego zgromadziłem już wszystkie części potrzebne do budowy dzisiaj przysłali mi pwm duda elektro otrzymałem też schemat podłączenia i tu moje pytanie dotyczące przekaźnika czy jest on niezbędny czy można go pominąć jeśli tak to może podacie schemat bez przekaźnika



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 01 paź 2013, 7:06 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 12:41
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Dragon przekaźnik powinien być jako włącznik w obwodzie prądowym, teoretycznie wystarczyłby włącznik, jednak z uwagi na płynący prąd o wysokim natężeniu należy stosować przekaźnik i powinien to być przekaźnik o stykach na prąd minimum 40A, taki przekaźnik zapewni Ci dobra pracę i za kilka miesięcy się nie spali.

Załączam schemat instalacji z przekaźnikiem, fakt że jest na nim cela sucha jednak niema to znaczenia instalacja jest taka sama.

Na pierwszym schemacie jest pokazany PWM i przekaźnik.
Na drugim schemacie niema PWM-a, który musi być włączony w przewód "-" do masy.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Irek


Ostatnio zmieniony 02 paź 2013, 7:52 przez irekw38, łącznie zmieniany 2 razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 01 paź 2013, 9:37 
Offline
Sublime Master Elect * 11th Degree
Sublime Master Elect * 11th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2013, 14:21
Posty: 609
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
irekw38 pisze:
prąd minimum 40A

Z doświadczenia proponuję 60 Amp.(Samochód brata, który robi sporo kilometrów) 40-tka dość szybko (kilka miesięcy) się wypala na stykach (może taki mi się trafił egzemplaź ?). U mnie 260 Amp. chodzi już półtora roku bez zastrzeżeń - Przekażnik Bosh'a. - jest to przekażnik rozrusznika, dlatego troszkę przerobiłem instalację. To jest faktycznie nietanie (ok 260 zł ), ale niezniszczalne rozwiązanie. Wiem, że można także zastąpić to przekażnikiem od 'skośnookich panów' typu 'double-30' za ok 60 zł. Ale zapewne są też inne możliwości.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 01 paź 2013, 16:22 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 24 cze 2013, 17:03
Posty: 20
Płeć: mężczyzna
Mam PWM 4 pinowy. Chodzi mi o to czy muszę podpinać ' - ' z akumulatora i generatora do tego PWM czy mogę po prostu do masy samochodu. Bo bym musiał kable przez pół samochodu ciągnąć tak ze 2-3 metry...



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 01 paź 2013, 17:32 
Offline
Fellow Craft * 2nd Degree
Fellow Craft * 2nd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 10:06
Posty: 17
Płeć: mężczyzna
irekw38 dzięki za odpowieź jeszcze jedno pytanie w jakim sklepie oprucz alegro kupić taki przekażnik i o co dokładnie prosić sprzedawce



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 01 paź 2013, 21:36 
Offline
Globalny moderator
Globalny moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2009, 23:59
Posty: 1070
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
trzcina pisze:
Mam PWM 4 pinowy. Chodzi mi o to czy muszę podpinać ' - ' z akumulatora i generatora do tego PWM czy mogę po prostu do masy samochodu. Bo bym musiał kable przez pół samochodu ciągnąć tak ze 2-3 metry...

Jeżeli chodzi o "-" który idzie do PWM to może być z obojętnie jakiego miejsca w samochodzie ale oczywiście najlepiej było by bezpośrednio z akumulatora. Jeżeli chodzi o "-" który idzie z PWM na generator to powinien iść z PWM, nie z masy samochodu. 4 pinowy PWM steruje + i -

Dodam że ja w specyfikacji PWM 4 pinowego mam taki dopisek w uwagach:

Cytuj:
Sterownik steruje od strony masy (minusa) wiec nigdy nie należy łączyć minusa generatora
wodoru bezpośrednio z minusem samochodu (masą). Należy odizolować masę generatora od masy
pojazdu

_________________
Obrazek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 02 paź 2013, 6:42 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 12:41
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
dragon.pl pisze:
irekw38 dzięki za odpowieź jeszcze jedno pytanie w jakim sklepie oprucz alegro kupić taki przekażnik i o co dokładnie prosić sprzedawce


Moim zdaniem, można by zastosować używany przekaźnik np ze szrotu, większość przekaźników posiada na obudowie podane parametry czyli np. 12V i 70A, dobrze by było, żeby w zestawie była podstawka do niego. Problem z podstawką jest taki, że łączówki przekaźnika to zazwyczaj konektory, jednak przy takich prądach są to konektory o większych wymiarach, które raczej trudno dokupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym.

Co do podłączenia PWM-a to tak jak już wcześniej koledzy napisali masa PWM-a musi być podłączona do dobrej masy pojazdu najlepiej jak najbliżej akumulatora.
W PWM-ach jako element wykonawczy (włączający) są stosowane tranzystory Mosfet, które zazwyczaj w układach włączają "-".
Jeśli Twój PWM posiada dwa przewody "+" (dwa) to nie musisz przez nie puszczać "+" do generatora. PWM wykorzystuje "+" tylko do własnego zasilania a przewody są połączone (zwarte) na płytce drukowane tylko po to, żeby biegun dodatni był w jednym miejscu.
Ja w swojej instalacji zrobiłem w ten sposób, że włącznik który mam w kabinie kierowcy włącza "+' (notabene wykonałem taką konstrukcję, że plus podawany jest dopiero w momencie gdy ładuje alternator) i plus (cienkim przewodem) jest doprowadzony do sterowania przekaźnika czyli do styku 85 na zamieszczonym schemacie i jednocześnie do przewodu "+" PWM-a. Takie podłączenie w moim przypadku powoduje, że po uruchomieniu silnika dopóki układ kontroli alternatora nie poda sygnału informującego, że alternator ładuje generator HHO nie działa, dopiero gdy alternator ładuje (co w moim aucie następuje po kilku sekundach) jest podawane napięcie, które zasila PWM-a (włącza go) i jednocześnie włącza przekaźnik, który włącza za pomocą styków 30 i 87 poprzez bezpiecznik plus do generatora.
Przewody "+" (dwa) na PWM-ie można zewrzeć i podłączyć cienkim przewodem do wyjścia przekaźnika lub do "+" generatora.

Zmieniłem schemat inst HHO zamieszczony powyżej, gdyż na poprzednim PWM był zasilony prosto z akumulatora, teraz PWM zostanie zasilony dopiero gdy zostanie załączony przekaźnik oraz dodatkowo dodałem włącznik za pomocą którego można w stanach awaryjnych wyłączyć generator.
Kolorami czerwonym "+" i niebieski "-" oznaczyłem przewody, które muszą być grube, minimum 6 kwadrat. Pozostałe cienkie.

_________________
Irek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 02 paź 2013, 21:32 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 24 cze 2013, 17:03
Posty: 20
Płeć: mężczyzna
OKI... dziękuję IRKU!

Czyli dobrze będzie jak podłączę '+' z akumulatora do '+' z generatora i z '+' generatora przez Amperomierz do PWM tak?

a i wszystkie '-' normalnie podłączyć jak na schemacie.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 03 paź 2013, 12:51 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 12:41
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
trzcina pisze:
Czyli dobrze będzie jak podłączę '+' z akumulatora do '+' z generatora i z '+' generatora przez Amperomierz do PWM tak?

a i wszystkie '-' normalnie podłączyć jak na schemacie.


Może dobrze myślisz jednak chyba źle napisałeś, powinno być tak.
1. "+" z akumulatora poprzez bezpiecznik i przekaźnik (styki 87 i 30) do generatora.
2. "-" z akumulatora lub dobrej masy do "-" PWM-a i z PWM-a koniec do odbiornika poprowadzić do generatora.
3. Amperomierz z bocznikiem włącz w obwód "+" lub "-" niema to znaczenia, ważne jest aby amperomierz był w obwodzie w którym płynie prąd do generatora. Jeśli wskazówka będzie się wychylała odwrotnie to odwrócisz końce na amperomierzu. Jednak przypominam, że amperomierz włącza się szeregowo :).

4. Teraz kwestia sterowania, musisz mieć możliwość włącznikiem w kabinie kierowcy włączać lub wyłączać generator. W kabinie kierowcy montujesz włącznik, który zasilasz z obwodu na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki (ideałem jest gdy zasilony jest z obwodu w którym jest napięcie gdy pracuje silnik, jednak nie jest to takie proste), z włącznika prowadzisz do:
a) sterowania przekaźnika styk 85 a "+" PWM-a podłączasz do "+" generatora,
b) lub jednocześnie z włącznika zasilasz przekaźnik styk 85 i "+" PWM-a.
Który wariant wykorzystasz zależy od rozkładu elementów pod maską, jednak wariant "a" jest o tyle bezpieczniejszy, że gdyby z jakiegoś powodu (np. przepalenie bezpiecznika) nie zadziałał przekaźnik to PWM nie będzie zasilony.


Wskazane jest aby w obwodzie włącznika był bezpiecznik na wypadek np. spalenia cewki przekaźnika lub zwarcia w obwodzie sterującym. Może to być dowolny bezpiecznik np. szklany stosowany do zasilania radioodbiorników samochodowych (taki na przewodzie w obudowie z tworzywa) np. o wartości 1A, lub zwykły samochodowy, te najmniejsze prawdopodobnie są minimum 3A. Ja w swojej instalacji ma 0,8A szklany w obudowie aparatowej, takiej jakie były kiedyś używane w np. sprzęcie radiowym, mam o wartości 800mA.

Pozdrawiam
Irek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 03 paź 2013, 16:28 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 24 cze 2013, 17:03
Posty: 20
Płeć: mężczyzna
Irku, nie będę używał przekaźnika, użyję tylko bezpiecznika-włącznika.

A bezpiecznik nie może być samochodowy? 5-10 A?



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 03 paź 2013, 20:11 
Offline
Master Mason * 3rd Degree
Master Mason * 3rd Degree

Rejestracja: 01 sie 2013, 12:41
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
trzcina pisze:
Irku, nie będę używał przekaźnika, użyję tylko bezpiecznika-włącznika.

A bezpiecznik nie może być samochodowy? 5-10 A?


To nie jest takie proste, prąd płynący - zasilający generator, płynie w granicach 8-12A więc pierwszy lepszy włącznik nie wytrzyma. W związku z tym że prąd płynący to 8-12A a nawet więcej, bezpiecznik musi być dużo większy. Bezpiecznik nie może pracować na granicy swojej wytrzymałości., wzwiązku z czym musi być minimum 30A.

Obejrzyj bezpieczniki, które posiadasz w samochodzie, wiele obwodów masz zabezpieczonych bezpiecznikami 20A i 30A.

Naprawdę dla bezpieczeństwa powinien być odpowiedni bezpiecznik i przekaźnik.
Nie są to wielkie pieniądze.

Pozdrawiam.

_________________
Irek



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1361 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna

Strefa czasowa UTC [letni]



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów | Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group