Zaloguj się
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  
Dzisiaj jest 18 sie 2019, 0:19

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19 lis 2010, 20:25 
Offline
Master Elect of Nine * 9th Degree
Master Elect of Nine * 9th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2010, 18:01
Posty: 369
Płeć: mężczyzna
Wszystko we wszechświecie jest oparte na wibracjach o określonych częstotliwościach. Materia jak wiadomo jest złożona z atomów. Jednakże nie jesteśmy pewni, czy atomy to energia czy materia. Istnieją hipotezy, że atomy nie jest materią, ale jest to energia elektronów okrążających jądro atomowe. Według tych hipotez atom jest czystą energią o określonej ścisłej częstotliwości, która jest zależna od liczby atomowej. Według owych częstotliwości rozpoznajemy poszczególne pierwiastki z dużych nawet odległości - jak odległość od Słońca czy nawet bardzo odległych gwiazd.

Fala dźwiękowa jest ruchem cząsteczek powietrza o określonych częstotliwościach, które oddziaływają na całe nasze otoczenie wraz z naszymi ciałami oraz z naszym umysłem włącznie.

WSZYSTKO w całym wszechświecie jest więc poddane wibracjom o ściśle określonych częstotliwościach.

Jest także bezspornym faktem, że dźwięk współ reaguje z najbliższym otoczeniem. Woda nie jest wyjątkiem i także reaguje na określone częstotliwości.

Oznacza to, że nasze ciała będą reagowały na te same częstotliwości, na jakie reaguje woda, która stanowi około 70% masy ludzkiego ciała a także na wielki wachlarz częstotliwości odbieranych za pomocą uszu a nawet układu kostnego.

Reakcje ciała ludzkiego na wiele częstotliwości są bardzo pozytywne i korzystne dla ludzkiego organizmu.

Są także częstotliwości, które posiadają na nas zdecydowanie negatywny wpływ.
Dlaczego widać w strojeniu A- 440 Hz jakąkolwiek konspirację?

Istnieje zaledwie jedna przyczyna zmiany stroju. W wyniku masowego rozpowszechniania się muzyki za pomocą radia i filmów, w obliczu ekspansji masowych mediów zaszła potrzeba ujednolicenia stroju muzycznego na cały świat - ustalenia międzynarodowego standardu. Co do owej przyczyny nie mamy najmniejszej wątpliwości, że ujednolicenie na skalę światową było i jest nadal potrzebne.

Ale dlaczego zmieniono strój z A - 432 Hz na a- 440Hz? Na to pytanie trudno jest uzyskać satysfakcjonującą odpowiedź.

Pierwsza próba zmiany stroju nastąpiła w roku 1917 z inicjatywy Rockefellerów. Świat muzyczny się na to nie zgodził, jednak rząd USA w rok później zaakceptował to jako standard. Nastąpił potem szereg takich prób i inicjatywy te zawsze wychodziły z dynastii rządzących klas. Świat muzyczny uparcie się na to nie zgadzał.

Dopiero w roku 1939 Anglia oraz Niemcy wprowadziły legislację standaryzującą częstotliwość 440 HZ jako ISO 16 dla strojenia wszelkich instrumentów.

Ponownie świat muzyków tego nie akceptował i dopiero w roku 1951 na kongresie muzyków w Londynie zaakceptowano ten standard, pomimo protestu wielu muzyków, w tym petycji kilku tysięcy muzyków francuskich.

Dlaczego A-440 Hz?

Strój 440 Hz i jego pochodne - czyli 55, 110, 220, 440, 880, 1320, 1760 czy inne wielokrotności lub ułamki podstawowej częstotliwości są praktycznie neutralne i nie powodują żadnej pozytywnej reakcji - tak w otoczeniu jak i w naszych ciałach.

Jednym czynnikiem wydaje się być bardziej jasny czy raczej jaskrawszy dźwięk - podobny nieco do efektu wzmocnienia wysokich tonów na wzmacniaczu czy radiu, które praktycznie niczego nie dodają do dźwięku, ale powodują z czasem szybkie zmęczenie ucha. Wysokiej klasy wzmacniacze Hi Fi nie posiadają możliwości wzmocnienia wysokich lub niskich tonów. Zdaniem producentów najwyższej klasy sprzętu wzmacniającego powinniśmy słuchać nagrań w sposób neutralny, zgodny z zamierzeniem producentów muzyki. Druga przyczyną jest prosty fakt, że nadmiernie wzmocnione dźwięki, zwłaszcza wysokie mogą spowodować trwałe uszkodzenia ucha a nawet głuchotę.

Praktycznie nie ma powodu, dla którego ustalono taki własnie standard, z którym większość muzyków na świecie w czasie jego ustalania się nie zgadzała. Można to porównać z Multikulturalizmem. Nikt się praktycznie z nim nie zgadza, ale zasady te istnieją.

Jeżeli praktycznie nie podano nam powodów, co jest ukrytym powodem owej zmiany?
Jeżeli nie A - 440, więc jaka częstotliwość powinna być naszą normą?

Najbardziej znany z niezwykle pozytywnych efektów na człowieka jest częstotliwość 528 Hz. Częstotliwość ta jest znana z tego, że działa relaksująco na nasz organizm. Uwalnia nas od stresu! Ale to nie wszystko. 528 Hz reperuje nasze DNA! Istnieje wiele prac naukowych ukazujących efektywność owej częstotliwości na nasz DNA.

Istnieje jednak mały problem. 528 Hz nie jest dźwiękiem przyjemnym dla ucha. Mamy więc paradoks. Częstotliwość niezwykle korzystna ale ze względu na nieprzyjemny dźwięk dla ludzkiego ucha jest ona konsekwentnie usuwana przy nagraniach dźwiękowych oraz w budowaniu głośników. Tzw. punkt crossower - oddzielający wyjścia na wysokie tony. Jest to punkt, który decyduje, od jakiej częstotliwości dźwięki są separowane i wysyłane do głośnika wysokotonowego.

Często stosuje się 500 lub 1000Hz, ponieważ obie częstotliwości są nieprzyjemne dla ucha a częstotliwości tego punktu jest mało słyszalna, czyli głośnik 'brzmi' dobrze.

Czy istnieje częstotliwość doskonała, którą można uzyć do strojenia instrumentów muzycznych? Oczywiście że istnieje?
432 Hz!

Skąd się wzięła ta częstotliwość i dlaczego jej używano?

Częstotliwość ta jest określana jako pitagorejska ponieważ juz Pitagoras [EN] opracował pierwsze jej zasady. (Zasady tego strojenia były już znane w około 1800 lat p.n.e!) Według Pitagorasa używano stosunek 3 : 2 dźwięków w strojeniu. Według tego stroju uzyskano dźwięk A = 432 Hz. Dźwięk ten jest ściśle powiązany z tz. regułą złotego działu. Jednakże podział Pitagorasa nie był doskonały. Niemniej już w jego czasach używano 432Hz dźwięku jako podstawy do strojenia instrumentów.

Nawet dzisiejsze polskie określenia reguły złotego działu nie są precyzyjne. Angielskie źródła nazywają to Golden Number (Złota Liczba) Phi (Czytaj Fi) i wynosi ona 1.618.

Fi = 1.618 Złota Liczba

Ogólnie regułę złotego działu określamy proporcją 3 do 5, ale nie jest to zbyt precyzyjne i po angielsku mamy znacznie więcej danych na ten temat. Znacznie szersze znaczenie owej liczby odkrył Fibonacci. (1170-1250) [EN]. Niestety po polsku prawie nie ma informacji na ten temat.

Fibonacci opracował tzw. ciąg liczb, który posiada następujące właściwości.

Ciąg ten wygląda tak: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610 itd. Dodawane są do siebie dwie pierwsze liczby, które tworzą trzecią liczbę. 0 + 1 = 1, 5 + 8 = 13, 55 + 89 = 144.

Dzieląc wyższą liczbę przez niższą otrzymujemy właśnie liczbę Fi = 1.618. 610 : 377 = 1.618, 144 : 89 = 1.6179, itd.

Oczywiście im mniejsze liczby, tym większe zaokrąglenie. 5 : 3 = 1.666. Im wyższe liczby, tym większa precyzja w stosunku do liczby Fi czyli złotego podziału. Złoty podział jest więc określany bardziej precyzyjnie jako:
1 : 1.618 albo 0.618 : 1

Liczba ta, czyli złoty podział, króluje we wszechświecie i jest także nazywana liczbą Boga.

Co jest wyjątkowo ciekawe, Arka Przymierza została zbudowana według owej reguły a także Arka Noego również posiadała wymiary według owej reguły. (Rodzaju 6:15 oraz Wyjścia 25:10,)

Biblijna liczba 666 posiada także bardzo interesujący aspekt. Sinus od 666 = 0.80901699 czyli... połowa liczby Fi!

6 x 6 x 6 = 216. Cosinus 216 = 0.80901699.

Sinus - sin - grzech po angielsku!

Niemal wszędzie możemy zaobserwować regułę Fi w niemal każdym Bożym stworzeniu a także w rozmiarach naszego ciała.

Wszystko więc wskazuje na to, że Bóg posługuje się ową liczbą w tworzeniu doskonałości. Jesteśmy niedoskonałymi Jego naśladowcami i staramy się o to, aby uzyskać doskonałość i w pełni odzwierciedlać Jego przymioty.

Ciekawy jest wynik strojenia ww.. stroju 432 Hz. Tak nastrojony fortepian da nam dźwięki C jako: 64, 128, 256, 512, 1024. Przypomina to nam ilości pamięci w naszych PeCetach, prawda?

A całość wygląda tak: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048 itd. Jest to naturalny porządek podwajania każdej poprzedniej liczby. 2 x 8 = 16, 2 x 128 = 256.

Częstotliwością nuty C = 256.

Miary metryczne długości są także oparte na określonych przez naturę wymiarach. 1 metr jest to odległość, jaką pokonuje światło w próżni w czasie 1/299 792 458 s. http://pl.wikipedia.org/wiki/Metr

W ten sposób doszliśmy do sedna sprawy.

Nasz system miar odległości i czasu - ilość minut w godzinie, sekund w minucie, długość roku, nasz układ dziesiątkowy... wszystkie owe liczby oparte są na określonych wymiarach czy wydarzeniach znanych nam we wszechświecie.



Dlatego strojenie w A - 432 Hz czy też w C - 256 Hz jest strojem naturalnym, ponieważ Hz czyli cykl w ciągu sekundy - sekunda jest naturalną jednostką czasu a częstotliwość odpowiada naturalnemu strojowi określonych fal, które wyrażają się w liczbach całych, co oznacza ich naturalne pochodzenie i naturalne miejsce oraz jest to umieszczone w naturalnie obliczanym czasie.

Jeżeli owe dane są danymi naturalnymi, jest zrozumiałe, że wszystkie te dane współpracują ze sobą w naturalny sposób, w jaki zostało to zaprojektowane przez Stwórcę Wszechświata - Boga.

Wygląda to tak. Fala 2 Hz to dwa całkowite drgania w ciągu jednej sekundy. Istotne jest to, że 2 Hz to całkowite drganie, nie jedynie fragment (ułamek tej fali) w owej sekundzie. Jako liczba całkowita daje nam liczbę pełnych drgań w naturalnym czasie, jakim jest sekunda. czyli... 2.356 Hz nie jest naturalnym drganiem i niewiele rzeczy w przyrodzie zareaguje na ten dźwięk.

Podobnie jest ze znacznie wyższymi dźwiękami, jak A- 432 Hz czy C - 256 Hz.

Spójrzmy teraz na tabelę częstotliwości stroju A- 440- Hz. Źródło - http://www.sengpielaudio.com/calculator-notenames.htm
Częstotliwości stroju temperowanego.
Octawa 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
C / B# 16.352 32.703 65.406 130.813 261.626 523.251 1046.502 2093.005 4186.009 8372.018 16744.036
C# / Db 17.324 34.648 69.296 138.591 277.183 554.365 1108.731 2217.461 4434.922 8869.844 17739.688
D 18.354 36.708 73.416 146.832 293.665 587.330 1174.659 2349.318 4698.636 9397.273 18794.545
D# / Eb 19.445 38.891 77.782 155.563 311.127 622.254 1244.508 2489.016 4978.032 9956.063 19912.127
E / Fb 20.602 41.203 82.407 164.814 329.628 659.255 1318.510 2637.020 5274.041 10548.082 -
F / E# 21.827 43.654 87.307 174.614 349.228 698.456 1396.913 2793.826 5587.652 11175.303 -
F# / Gb 23.125 46.249 92.499 184.997 369.994 739.989 1479.978 2959.955 5919.911 11839.822 -
G 24.500 48.999 97.999 195.998 391.995 783.991 1567.982 3135.963 6271.927 12543.854 -
G# / Ab 25.957 51.913 103.826 207.652 415.305 830.609 1661.219 3322.438 6644.875 13289.750 -
A 27.500 55.000 110.000 220.000 440.000 880.000 1760.000 3520.000 7040.000 14080.000 -
A# / Bb 29.135 58.270 116.541 233.082 466.164 932.328 1864.655 3729.310 7458.620 14917.240 -
B / Cb 30.868 61.735 123.471 246.942 493.883 987.767 1975.533 3951.066 7902.133 15804.266 -



Zauważmy, że liczby całkowite występują jedynie w przypadku dźwięku A we wszystkich jego oktawach. Sprawę także komplikuje tzw. strój temperowany. W ten sposób strojone instrumenty odbiegają całkowicie od wszelkich zasad naturalnych i działają przeciwko zasadom Złotego Działu czyli Fibonacci.

Liczba Fi = 1.618 nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia ponieważ żaden dźwięki nie posiada żadnego do niej odniesienia. W stroju A - 440 Hz, C posiada - 261.63 Hz)

Verdi i Stradivarius i wielu mistrzów muzycznych w tym okresie stroili instrumenty w stroju A - 432 lub C - 256.

Daje nam to takie wyniki w stroju naturalnym. W stroju temperowanym występują ułamki liczb. aczkolwiek w znacznie mniejszych ilościach. Niemniej w stroju naturalnym wszystkie te liczby są liczbami całymi.




C D E F G A H
128 144 162 176 192 216 243
256 288 324 352 384 432 486
512 576 648 704 768 864 972



Instrumenty klawiszowe i strunowe z progami, jak gitara, posiadają strój temperowany czyli sztucznie kompromisowy, aby oddać w możliwie najlepszy sposób dźwięki matematycznie obliczone jako doskonałe. W stroju naturalnym odległości pomiędzy półtonami różnią się w zależności od tonacji. Dlatego skrzypce, wiolonczele czy basy nie posiadają progów. Równie doskonałym instrumentem jest... ludzki głos!

Jeżeli używamy stroju, który jest strojem opartym na naturalnej relacji do częstotliwości znanych w naszym otoczeniu, zauważymy oczywiste reakcje na naturalny dźwięk. Jeżeli dźwięk nie jest naturalny, nie będzie on posiadał żadnego wpływu na otoczenie a nawet będzie przez otoczenie oraz nasze uszy praktycznie odrzucany.

Sprawdźmy, jak owe twierdzenia mają się do rzeczywistości.
Zalety stroju A - 432 Hz ( C - 256 Hz )

Nagrania dokonane w stroku C- 256 brzmią łagodniej, cieplej i są niemal balsamem dla uszu, zwłaszcza po wysłuchaniu przedtem czegokolwiek w stroju A -440. Dźwięki w A- 432 są bardziej solidne i brzmią przyjemniej. Kiedy się odsłuchuje na przemian cokolwiek w obu strojach, po chwili rzucają się w ucho dwa największe czynniki.

* 1. Strój A - 440 jest pozornie głośniejszy i agresywniejszy, wyraźnie 'kłuje' w uszy
* 2. Strój A - 432 jest cichszy ale czystszy, bardziej klarowny, solidniejszy, łagodniejszy i bardziej przyjemny.

Można zaryzykować hipotezę, że strój a - 440 Hz jest odrzucany przez nasze uszy oraz otoczenie, co powoduje wyraźnie zwiększoną głośność. Być może jest to efekt braku absorbowania większości dźwięków przez otoczenie i co za tym następuje - pozornie mocniejszy dźwięk.

Pozornie, ponieważ przy odgrywaniu muzyki w stroju A - 432 wskaźniki mocy są identyczne jak przy odtwarzaniu tego samego utworu w stroju A - 440.

Największa różnica jest obserwowalna podczas dłuższego słuchania muzyki nagranej w stroju A- 432. Po 30 minutach słuchania muzyki w tym stroju, zmiana na A -440 jest wręcz bolesna.

Natychmiast słyszymy wysoce nieprzyjemny wyższy ton nagrań, który powoduje wielki nacisk na uszy i presję na umysł. Dopiero po kilku minutach można się przyzwyczaić do owej presji.

To owa presja powoduje, że odbieramy ten dźwięk jako głośniejszy.

Owo zjawisko pozornie 'głośniejszego dźwięku' także wskazuje na to, że nie tylko słyszymy, że istnieje jakiś problem, ale problem ten jest wyraźnie słyszalny a nawet odczuwalny.

Słuchając dłuższy czas stroju A 440 i nagle przełączając na strój A 432 pierwsze 15 sekund wydaje się rozstrojone, ale po owym 'rozstrojeniu' zaczyna się odczuwać wyraźną ulgę i słychać ewidentnie ciepły, solidny i łagodny dźwięk robiący wrażenie słodkiego cukierka dla naszych uszu.

Szczególnie słychać to przy odtwarzaniu muzyki na wyższym wzmocnieniu. Im większa moc dźwięku, tym wyraźniej słychać owe różnice. Szczególnie rzuca się w uszy solidniejszy bas.

Co jest ciekawe, słuchając tego samego w słuchawkach nie słychać wielkiej różnicy. Wydaje mnie się, że słuchanie muzyki z głośników odbiera się ją nie tylko w linii prostej wprost z głośników, ale odbieramy także dużą część odbić od ścian czy sprzętów w naszym najbliższym otoczeniu.

Odbite dźwięki, z powodu ich reakcji z owym otoczeniem, będąc w stroju A 432 reagują tak z naszym ciałem jak i z otoczeniem i w rezultacie słyszymy oraz czujemy wyraźną różnicę. Pomieszczenie, w którym słucha się wokalu, studia nagraniowe oraz sale koncertowe wywierają poważny wpływ na jakość nagrań z tych właśnie powodów. Wszystkie studia znane są z pewnego rodzaju charakterystycznego dla siebie dźwięku, który staje się wzbogacony o dodatkowy rezonans z otoczeniem. Tak wzbogacony dźwięk jest nagrywany i odtwarzany z płyt. Odtworzony nadal reaguje z otoczeniem podczas jego odtwarzania.

Jeżeli porównamy oryginalnie nagranie w stroju A 432 Hz, nagrane w dobrze brzmiącym studio oraz odtworzymy je w równie dobrze brzmiącym otoczeniu - różnica będzie bardzo duża.

Ciekawym zjawiskiem jest znacznie łatwiej rozprzestrzeniający się dźwięk w ciemnościach. Jest to bezsporne, i dlatego zdecydowana większość koncertów na świeżym powietrzu jest organizowana po zmroku. Wysokiej klasy studia mają pomieszczenia nagrań raczej przyciemnione z minimalną ilością światła, potrzebnego do śledzenia liryki, czy też bezpieczeństwa - aby w ciemności się nie przewrócić i nie zrobić sobie kszywdy.



Powyższa ilustracja ukazuje nam, w jaki sposób dźwięk wędruje z głośnika do naszych uszu.

Linia czerwona reprezentuje bezpośredni dźwięk docierający do nas z wprost z głośników. Jest on najlepiej słyszalny, ale dźwięki odbite od ścian oraz różnych sprzętów także odgrywają dużą rolę. W przypadku porównania omawianych strojów właśnie owe odbite dźwięki rezonują z otoczeniem współreagując z nim. Ten diagram wyjaśnia nam, dlaczego w specyficznych sytuacjach wokal może rozbić kieliszek!

Oto jak to można zrobić. W poniższym linku jest znacznie więcej takich wyczynów wokalnych.

http://www.youtube.com/watch?v=IZD8ffPwXRo&

Różnica pomiędzy strojem A 440 oraz A 432 jest szczególnie wyraźnie słyszalna w przypadkach muzyki łagodnej, relaksującej. Nawet muzyka bardziej agresywna jest także znacznie przyjemniejsza i ponownie słychać dźwięki bardziej solidne i ciepłe, jak podczas odsłuchu z wysokiej klasy wzmacniacza lampowego.

Muzyka relaksująca sprawia także wrażenie lekkości - dźwięki wydają się być zawieszone w powietrzu.

Ludzki głos brzmi także lepiej w tym stroju oraz wymaga mniejszego wysiłku podczas występu. Wszystkie te czynniki znane były tym muzykom, którzy ostro protestowali przeciwko zmianie stroju!
Dlaczego więc go zmieniono?

Najprawdopodobniej chodzi od separację człowieka od Boga. Czy słyszałeś powiedzenie, że jesteś z kimś na tej samej fali? Otóż strój A 440 najwyraźniej nie jest na identycznej naturalnej fali z naszym Stworzycielem. Najwyraźniej taki był tego cel. Drugim celem jest aplikowanie nam stałej presji czyli stresu, co prowadzi w wielu wypadkach do chorób typowych dla stresu z rakiem włącznie.

Wyobraźmy sobie dzień typowego pracownika w jakimś biurze. Rano budzi go radio, nastawione na budzenie ranne. Radio gra nadal, gość myje żeby, robi sobie śniadanie, słucha radia, wiadomości i... muzyki. Schodzi do samochodu, włącza silnik i... radio. Jadąc do pracy sucha muzyki. W pracy wielu ludzi ma możliwość słuchania radia przez cały dzień pracy. Wracając do domu także słucha się radia a w domu dla, hmmm... 'relaksu' włącza się TV! Stres od 5:00 do 22:00!

Dodajmy do tego zatruta wodę, pożywienie, inne kłopoty i nic dziwnego, że co trzeci człowiek w dzisiejszych czasach umiera na raka.

Zauważmy, że zmiana stroju nastąpiła w okresie, w którym większość ludzi zaczęła używać radia i stało się ono nieodzownym urządzeniem domowym. Potem dołączyła do nas TV, doszły iPody, słuchawki, radia samochodowe, dyskoteki, wielkie koncerty o niezwykłej mocy dźwięku. Nic dziwnego, że generacja Y nie jest zdolna do przetrwania!


Przykłady.

Przedstawione tutaj przykłady dźwiękowe to głównie nagrania przetransponowane elektronicznie z jednego stroju w drugi.

W takim układzie nie ma mowy o jakiekolwiek wzajemnej interakcji głosów czy instrumentów ze sobą oraz z najbliższym otoczeniem podczas nagrań, co posiada olbrzymi wpływ na barwę dźwięku. Wszystkie owe czynniki podczas nagrań współpracują ze sobą oddając jeszcze bardziej owe subtelne ale doskonale odbieralne przez ucho interakcje składające się na ogólną jakość nagrania i barwę dźwięku.

Co jest znamienne - nawet zwykła elektroniczna konwersja jest wyraźnie słyszalna nawet na zwykłych komputerowych głośnikach.

Osobiście zrobiłem kilka przykładów elektronicznego przetransponowania trzech znanych utworów.

440 - Celine Dion - Power Of Love - 432

440 - Mandy Moore - Crush - 432

440 - Robbie Williams - 432

Poniżej przykłady utworów przetransponowanych przez innych muzyków, którzy walczą przeciwko strojowi A-440 HZ.

Źródło - http://terugnaar432hz.org/pageID_5832471.html

Poniższe utwory są jedynie przetransponowane na strój 432 HZ.

440 Hz - Epica - Solitary Ground - 432 Hz

440 Hz - Koos Alberts - Zijn Het Je Ogen - 432 Hz

440 Hz - Dire Straits - Sultans Of Swing - 432 Hz

440 Hz - ABBA - Dancing Queen - 432 Hz

440 Hz - Alanis Morissette - You Learn - 432 Hz

440 Hz - Jewel - Hands - 432 Hz

440 Hz - Lucilectric - Mädchen - 432 Hz

440 Hz - Alizee - J'en Ai Marre - 432 Hz

440 Hz - Mecano - Hijo De La Luna - 432 Hz

440 Hz - Laura Pausini - La Solitudine - 432 Hz

Natomiast te utwory są oryginalnie nagrane w stroju A 432 Hz (C - 256)

Namaste Prana (Jungle / Drum & Bass CD)
Dreamscape - Distant Galaxies (Ambient)

Linki do innej muzyki nagranej oryginalnie w stroju A 432

Geson Perry (Chakra Massage Music)
More music in 432 Hz from Octafuzz Audio Works

Music from Jendayi's upcoming album

Kilka linków, niestety tylko po angielsku.

http://terugnaar432hz.org/

Przykłady oddziaływania wibracji dźwięku na materię - efekt znany jako Cymatics.

http://www.numbers-count.com/index.php? ... &Itemid=13

Instytut Schillera - http://www.schillerinstitute.org/music/revolution.html (Oni walczą o C- 256 czyli o ten sam strój.)

http://www.omega432.com/music.html

http://www.greatdreams.com/grace/100/104philight.html

Utwory do wysłuchania na stronie:

http://nwomedia.pl/artykul.php?id=2610:

_________________
Świat - piękny i odrażający, raj dla podłych, piekło dla świętych.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 

UDOSTĘPNIJ:

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on Tuenti TuentiShare on Sonico SonicoShare on FriendFeed FriendFeedShare on Orkut OrkutShare on Digg DiggShare on MySpace MySpaceShare on Delicious DeliciousShare on Technorati TechnoratiShare on Tumblr TumblrShare on Google+ Google+

: 19 lis 2010, 20:25 
Offline
VIP Member
Awatar

Rejestracja: 17 kwie 2009, 22:37
Posty: 10000
Lokalizacja: PL



Na górę
   
 
 
Post: 19 lis 2010, 22:32 
Offline
Master Elect of Nine * 9th Degree
Master Elect of Nine * 9th Degree

Rejestracja: 21 sie 2010, 16:37
Posty: 377
Lokalizacja: podlasie
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Białystok
Al Mudrasim pisze:
Namaste Prana (Jungle / Drum & Bass CD)
Dreamscape - Distant Galaxies (Ambient)



:king:

Namaste Prana jest na YT i brzmi to jak jungle z lat 90 :) to sa moje klimaty, ale w sumie wole wspolczesne brzmienia DnB ( Jungle z czasem ewoulowal wslasnie w DnB, to praktycznie to samo, rozni sie nieco klimatem)

w tym dzwieku naprawde cos jest, jak sie slucha kawalkow w tej szacie to ma sie wrazenie czegos rzadko spotykanego i naprawde pozytywnego, ten dzwiek ma moc

tekst naprawde dobry panie Mudrasim :) dzwiek ma ogromny wplyw na ludzi, pewnie dlatego muzyka jest tak wazna w naszym zyciu. ja np. nie wyobrazam sobie zycia bez DnB, bo po prostu KOCHAM! ta muze :D ( czasem mysle sobie, ze po smierci chcialbym trafic do krainy wiecznego granego DnB :) )

to tu pare przykladow Namaste Prana

phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]



w takich spokojnych, mentalnych klimatach lubie posluchac podgatunku Minimal DnB, zwanego tez Microfunk:

phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]



pozdro wszystkim :muza:


Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 22:35 przez paranoid, łącznie zmieniany 2 razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 19 lis 2010, 22:32 
Offline
Sublime Master Elect * 11th Degree
Sublime Master Elect * 11th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2009, 2:25
Posty: 688
Kiedy znalazłem ten artykuł to i przy okazji też wpis jak zmienić przy pomocy Audacity częstotliwość to zmieniłem w niektórych mp3 na moim komputerze i na początku słyszałem dosyć wyraźną różnicę.
Niektóre tony brzmią głucho a całość jest jakby spokojniejsza bez względu na to jaki to utwór, denerwowało mnie to nawet przez jakiś czas a potem już przestałem słyszeć wyraźnie tą różnicę. :D
Artykuł jest mocno jechany na nwomedia a ja po przerobieniu kilku utworów które mi się najbardziej podobały dałem sobie spokój, trochę szkoda że Audacity nie radzi sobie z większymi plikami bo bym się więcej popróbował.

ps. http://www.angelfire.com/planet/apokali ... jaa440.htm tak, wiem, jestem niegrzeczny a przeglądanie takich stron jest passé :)



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 lis 2010, 2:37 
Offline
Provost and Judge * 7th Degree
Provost and Judge * 7th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:59
Posty: 164
Płeć: mężczyzna
Al Mudrasim pisze:
Wszystko we wszechświecie jest oparte na wibracjach o określonych częstotliwościach. Materia jak wiadomo jest złożona z atomów. ...


A nie lepiej było tego "newsa" podpiąć pod któryś z już istniejąceych tematów nt skali muzycznej ??

http://davidicke.pl/forum/manipulacje-skal-muzyczn-t3756.html?hilit=440
poniżej post radosława nt strojenia instrumentów
http://davidicke.pl/forum/post3053.html?hilit=440#p3053
lub poniżej identyczny post użytkownkika adrian88888
http://davidicke.pl/forum/post62529.html?hilit=440#p62529



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 lis 2010, 3:24 
Offline
Intendant of the Building * 8th Degree
Intendant of the Building * 8th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2009, 3:00
Posty: 254
Płeć: mężczyzna
Cytuj:
Osobiście zrobiłem kilka przykładów elektronicznego przetransponowania trzech znanych utworów.


Wszystko spoko, tylko co innego strojenie instrumentów na 432, a co inne przetransponowanie całego utworu (!). Gotowy kawałek to całe spektrum połączonych ze sobą dźwięków od kilkunastu Hz do kilkunastu tysięcy Hz. Można jedynie zmienić wysokość całości, czyli wszystkie Hz w utworze idą w dół o określoną wartość (dlatego słychać różnicę). Tak więc da się to jedynie zrobić na poziomie tworzenia utworu od podstaw :uśmiech:

_________________
Anunnaki, obce cywilizacje, paleoastronautyka - kompilacja materiałów:
http://www.scribd.com/doc/55616065/Anton-Parks-Kroniki-Uras (aktualizacja - 19.12.2010; 222 strony)
Obrazek
http://bramaoswiecenia.pl



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 lis 2010, 11:53 
Al Mudrasim: Zawsze przeczuwałem, że coś z tym strojeniem jest nie tak, szczególnie gdy brałem do ręki dwie płyty: MATHURESH - METAPHOR" i ZULUTRONIC - "MISSION ZULU ONE". Do dziś nie potrafiłem pojąć dlaczego te dwie płyty ze sporej kolekcji jaką posiadam zawsze przyprawiały mnie o szczególne doznania. Wiem, że oczekiwałbym wiele prosząc o sprawdzenie czy właśnie nie zostały one nagrane we właściwej tonacji i strojeniu.

Te dwie płyty są dla mnie szczególne właśnie ze względu na moc z jaką prowadziły mnie w stanu, które z perspektywy lat stały się oczywiste.

MATHURESH - METAPHOR - wydana przez Bhaktivedanta BT to niesamowity kolaż muzyki elektronicznej z pogranicza trance, techno, trip-hopu, dnb i ambient bardzo zmysłowo połączona z pięknymi słowami, śpiewem, instrumentami prosto z serca Indii. Niestety na yt są tylko fragmenty tej suity ( nie jest to zwykła "składanka" ). Cała płyta skomponowana jest jako podróż. Wydana została w 1997 i od tamtej pory jest dla mnie szczególnym darem, gdyż podczas młodzieńczych "wycieczek z papierowym biletem" zabrała mnie tam gdzie poczułem pierwszy raz w życiu co jest w nas i to było moim momentem objawienia. Koniec płyty zawiera specjalny utwór, który zauważyłem tylko w niektórych nagraniach innych twórców - coś co działa jak "odwijanie" lub przywołanie do początku ( powrót przez całą płytę ale w przyspieszonym i odwróconym kierunku ). Śmiem twierdzić, że jest ona właśnie nagrana "od podstaw" ze strojeniem 432Hz. Może ktoś z was słyszał ? Myślę, że twórcy nie pogniewaliby się kopiami, które mogę sporządzić lub podesłać w formie bezstratnej.

to tylko próbki z 11 utworów z tej płyty:
9. http://www.youtube.com/watch?v=AEbcN0Mi ... re=related
10. http://www.youtube.com/watch?v=BaA6mbNBLKw

Druga płyta to ZULUTRONIC - Mission Zulu One. To już po prostu... Aż zastanawiam się czy pisać... Ta płyta dosłownie przejmuje nad nami kontrolę i osadza nas w roli gwiazdy muzyki pop-rock na scenie, lub przywołuje beztroskę dzieciństwa, dramat zurbanizowanego labiryntu, gorycz przemijania. Wszystko za pomocą muzyki, którą dziś określa się wyświechtanym słowem techno-elektro. To jest techno !- to nie samochodowe woofery i prostackie "manieczki". Do dziś ciarki mnie przechodzą. Także śmiem twierdzić, że w przypadku tej płyty strojenie odgrywa tu fundamentalną rolę.

W tym utworze zombie autentycznie zaczynają nas otaczać i wychodzić z ziemi. Ale to nie na nagraniu z TV na VHS jak to:
http://www.youtube.com/watch?v=E43yGOhE58g

Czy ktoś z was słuchał Zulutronic ? Zainteresowanym podeślę.

Oczywiście jest wiele "właściwej" muzyki wokół nas. To są dwa przykłady, które "na bank" są nagrane z takim zamiarem.



Na górę
   
 
 
Post: 20 lis 2010, 14:01 
Offline
Master Elect of Nine * 9th Degree
Master Elect of Nine * 9th Degree
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2010, 18:01
Posty: 369
Płeć: mężczyzna
Tak sobie pomyślałem,że w tej tonacji (440 Hz)robione są reklamy. To może dlatego jak są one emitowane trzeba rzucać się na pilota,żeby je ściszyć :D .

_________________
Świat - piękny i odrażający, raj dla podłych, piekło dla świętych.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 lis 2010, 21:29 
Offline
Elect of Fifteen Super * 10th Degree
Elect of Fifteen Super * 10th Degree

Rejestracja: 07 sty 2010, 10:07
Posty: 414
Płeć: mężczyzna
Ad Mudrasim,

Kilka miesięcy temu napisałem tutaj coś w podobnym duchu.http://davidicke.pl/forum/manipulacje-skal-muzyczn-t3756.html Mnie również interesuje ewolucja i standaryzacja strojenia, jednak chciałbym tutaj napomknąć, że według różnego rodzaju encyklopedii, strojenie pitagorejskie w zasadzie nigdy nie miało szerszego zastosowania w muzyce. Do połowy XIX wieku nie było też żadnych standardów w tym zakresie. Faktem jest, ze częstotliwość bazowa strojenia instrumentów rosła na od baroku do początku XX wieku a wynikało to z potrzeby wypełnienia dźwiękiem coraz większych sal koncertowych i tak nasza cywilizacja przestała słuchać i czuć muzykę aby była piękna a zaczęła słuchać aby była głośna.

_________________
Akceptacja bramą miłości !!!



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 26 lip 2019, 15:55 
Offline
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik

Rejestracja: 25 lip 2019, 14:29
Posty: 1
https://www.youtube.com/watch?v=Z3_23cL ... e=youtu.be



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC [letni]



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Nowości Nowości Mapa Strony Mapa Strony Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów | Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group